رونمایی از پروژه سری ۵ الکتریکی ۷۱۱ اسب بخاری بی ام و + تصاویر

بروزرسانی در: چهارشنبه 5 تیر 98 ساعت 17:09
رونمایی از پروژه سری 5 الکتریکی 711 اسب بخاری بی ام و + تصاویر

کانسپت بی ام و M Next بدون شک ستاره اصلی کنفرانس Next شرکت بی ام و بود که روز گذشته در مونیخ برگزار شد. این کانسپت شبیه یک M1 مدرن بوده و ۶۰۰ اسب بخار قدرت از پیشرانه پلاگین هیبریدی‌اش تولید می‌کند. در این مراسم بی ام و از یک مدل قوی‌تر با یک پیشرانه جالب، در بدنه یک سری ۵ رونمایی کرد که گرچه به اندازه M Next نه، ولی توجه خیلی‌ها را توانست به خود جلب کند.

شرکت از این مدل با نام Project BEV یاد می‌کند و در واقع یک نمونه تستی می‌باشد که بی ام و برای آزمایش پیشرانه‌های الکتریکی ساخته است. نتیجه کار یک سری ۵ الکتریکی با ۷۱۱ اسب بخار قدرت است که آن را ۱۱۱ اسب بخار قوی‌تر از مدل قدرتمند M5 مجهز به موتور هشت سیلندر خورجینی توربو دوقلو می‌کند. این میزان قدرت از سه موتور الکتریکی تولید می‌شوند. یکی از این سه موتور روی محور جلو نصب شده تا کشش بیشتر را در صورت لزوم ارائه کند، در عین حال دو موتور دیگر در عقب و روی هر چرخ نصب شده‌اند. همان طور که احتمالاً حدس زده‌اید، با این ترکیب امکان ارائه تقسیم گشتاور فعال فراهم شده که نهایتاً سبب افزایش توانایی‌های خودرو در سر پیچ‌ها می‌شود. بی ام و می‌گوید Project BEV با ۷۱۱ اسب بخار قدرت الکتریکی و سیستم دو دیفرانسیل، صفر تا صد را زیر ۳ ثانیه می‌تواند پر کند.

رونمایی از پروژه سری 5 الکتریکی 711 اسب بخاری بی ام و + تصاویر

برخی جزئیات جذاب دیگری در مورد Project BEV نیز وجود دارند که از آن جمله می‌توان به قرار دادن کل پکیج باتری و موتورهای الکتریکی بدون اشغال فضای سرنشین سری ۵ اشاره کرد. این فکت که بی ام و موفق شده موتورهای الکتریکی و پک باتری، تجهیزات خنک کننده و بسیار موارد دیگر را روی خودرویی که هیچ وقت برای یک مدل الکتریکی بودن طراحی نشده بود سوار کند بسیار شگفت انگیز است. البته بی ام و چیزی در مورد فضای بار خودرو نگفته و ممکن است بخشی از فضای بار سری ۵ اشغال شده باشد که باز هم از نظر ما چیزی از ارزش کار مهندسان بی ام و کم نمی‌کند. علاوه بر این، تمام سه موتور الکتریکی خودرو بدون استفاده از مواد اولیه نایاب ساخته شده‌اند. شرکت همچنین اشاره کرده که در ساخت موتور الکتریکی کراس اور آنی iX3 نیز از مواد اولیه نایاب استفاده نشده است.

به طور طبیعی، از آن جایی که این خودرو یک مدل تحقیقاتی است، به احتمال زیاد مدل‌های تستی بسیاری از Project BEV خواهیم دید. ما بسیار امیدوار هستیم که بی ام و تصمیم به ارائه یک نسخه از این پیشرانه الکتریکی قدرتمند روی یک مدل تولیدی بگیرد.

autoblog

منبع: Z4Car

بازسازی کانسپت بی ام و بعد از ۵۰ سال + تصاویر

کانسپت بی ام و ویژن M Next رونمایی شد + تصاویر

بی ام و سری ۸ گرن کوپه ۲۰۲۰ رونمایی شد + تصاویر

رونمایی از کانسپت موتورسیکلت R18 بی ام و + تصاویر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "رونمایی از پروژه سری ۵ الکتریکی ۷۱۱ اسب بخاری بی ام و + تصاویر"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
کوروش وطن خواه
مهمان

پا به پای ایران گاری و خرپا دارند پیشرفت میکنند