رونمایی کاریس TC2

دوشنبه 27 آذر 02 ساعت 15:34
رونمایی کاریس TC2

شرکت ناشناخته کاریس خودروی برقی TC2 با ۵۶ اسب بخار قدرت و وزن بسیار پایین ۵۹۰ کیلوگرم را تولید کرده است.

خودروهای برقی معمولاً محصولاتی سنگین‌وزن، بزرگ و خسته کننده هستند و روی حمل‌ونقل بدون آلایندگی و پایدار تمرکز می‌کنند. عقاید متنوعی درباره این خودروها وجود دارد اما اکثر طرفداران دنیای خودرو معتقدند خودروهای برقی فاقد لذت و هیجان خودروهای اسپرت سنتی خواهند بود. البته کاریس TC2 یک خودروی اسپرت و برقی از کشور هلند است که این تصورات را از بین می‌برد.

با وزن ۵۹۰ کیلوگرمی در نسخه پایه، TC2 ثابت می‌کند خودروهای برقی می‌توانند حمل‌ونقل بدون آلایندگی و لذت سواری را به‌صورت هم‌زمان ارائه کنند. خودروی موردبحث در جدیدترین قسمت از برنامه Fully Charged یوتیوب ظاهر شده و طراحی آن از خودروهای کلاسیک و اسپرت گذشته از جمله پورشه ۵۵۰ اسپایدر الهام گرفته است. البته آنچه TC2 را از خودروهایی این‌چنینی متمایز می‌کند طراحی و ساخت از صفر خواهد بود که احساس‌برانگیز است.

زیر بدنه نرم و روان خودرو قوای محرکه برقی قرار دارد که شاید انتظار داشته باشید قدرت زیادی را راهی چرخ‌ها کند اما واقعیت این است که کاریس TC2 از یک پیشرانه برقی در اکسل عقب با ۵۶ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. یک باتری ۳۱.۵ کیلووات ساعتی نیز وجود دارد که با یک‌بار شارژ شعاع حرکتی ۳۰۰ کیلومتری را فراهم خواهد ساخت. در این خودرو خبری از فرمان هیدرولیک، سیستم ترمز ضد قفل، کنترل کشش و سیستم‌های ایمنی نیست و نباید درباره صفر تا صد آن نیز سؤال کرد چراکه هیچ‌کسی به این فاکتور اهمیت نخواهد داد زیرا TC2 بیشتر روی لذت رانندگی با خودروهای اسپرت، سبک‌وزن و چابک تمرکز دارد. در واقع بهتر است بگوییم TC2 برای نشاندن لبخند روی لب‌های راننده کافی خواهد بود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar