معرفی آئودی Q7 مدل ۲۰۲۵

چهارشنبه 11 بهمن 02 ساعت 10:27
معرفی آئودی Q7 مدل 2025

شرکت آئودی از شاسی‌بلند Q7 مدل ۲۰۲۵ با چهره‌ای مدرن و چراغ‌های لیزری رونمایی کرد.

پس از ماه‌ها تست مدل‌های پیش‌تولیدی استتار شده سرانجام ارباب حلقه‌ها نسخه به‌روز شده Q7 را معرفی کرد. اولین نمونه‌های این قدبلند لوکس از چند ماه دیگر راهی بازارهای اروپایی خواهد شد. Q7 مدل ۲۰۲۵ در واقع فیس لیفت سنگینی را تجربه کرده و نسل جدید این خودرو نیست. البته اقدام آئودی در ارتقای این خودرو طبیعی است چراکه Q7 در سال ۲۰۱۵ معرفی شده است.

در جدیدترین نسخه این خودرو می‌توانیم نمای جلوی به‌روز شده با جلوپنجره تک فریم خاص آئودی را مشاهده کنیم. این قطعه بزرگ‌تر از همیشه است و اطراف آن را الگوی جدیدی فرا می‌گیرد. بخش پایین‌تر جلوی خودرو هم تغییر یافته و شاهد ورودی‌های هوای جدیدی هستیم. البته چراغ‌های LED تقریباً مشابه مدل قبل از فیس لیفت هستند هرچند به‌صورت سفارشی می‌توان آن‌ها را از نوع لیزری سفارش داد.

آئودی می‌گوید این چراغ‌ها برای اولین بار در Q7 ارائه ‌شده‌اند و میدان دید وسیع‌تری را فراهم می‌کنند. این چراغ‌ها در سرعت ‌بالای ۷۰ کیلومتر در ساعت و در حالت نور بالا فعال شده و با همکاری بیست‌وچهار LED باعث بهبود قابل‌توجه میدان دید راننده در شب می‌شود. همچنین خودروی موردبحث از دی لایت های متفاوتی بهره برده است. رانندگان می‌توانند برای دی لایت ها نیز چهار نوع طراحی متفاوت را سفارش دهند که همین موضوع درباره چراغ‌های عقب LED نیز صدق می‌کند. هنوز مشخص نیست که همین تغییرات در مدل بازار آمریکا نیز اعمال خواهد شد یا خیر چراکه قوانین این کشور برای برخی محصولات و به ویژه در زمینه تکنولوژی چراغ‌ها دردسرساز شده است.

مدل پایه آئودی Q7 مدل ۲۰۲۵ به‌صورت استاندارد از دوخت‌های متضاد صندلی، رینگ‌های ۱۹ اینچی، پکیج تریم براق و ریل‌های سقف آلومینیومی و دوربین دید عقب با دستیار پارک سود می‌برد. با بررسی لیست آپشن های خود می‌توانید شاهد ۹ تریم تزئینی، سه رنگ جدید آبی آسکاری، طلایی سخیر و قرمز چیلی باشید. به این لیست می‌توان رینگ‌های ۲۰ تا ۲۲ اینچی جدید را نیز افزود. از نظر تکنولوژی‌های بکار رفته باید گفت شاسی‌بلند تازه‌نفس آئودی برای اولین بار با سیستم‌های ساخت سایر شرکت‌ها در دسترس است و بنابراین می‌توان از برنامه‌هایی همچون اسپاتیفای استفاده کرد. در بخش ویژگی‌های دستیار راننده نیز هشدارهای متنوعی در کاکپیت دیجیتال همچون تعویض لاین حرکتی و هشدار فاصله با سایر خودروها به نمایش درمی‌آید.

Q7 مدل ۲۰۲۵ از نظر قوای محرکه تغییر زیادی ندارد و پیشرانه ۳ لیتری دیزلی آن با دو خروجی ۲۲۸ و ۲۸۲ اسب بخار در دسترس است. پیشرانه ۶ سیلندر بنزینی هم ۳۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و قدرت پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو در نسخه پرفورمنس SQ7 به ۵۰۰ اسب بخار می‌رسد. SQ7 همچنین از تریم مشکی بیشتر بدنه، خروجی‌های اگزوز گرد، اسپویلر جدید جلو و… سود می‌برد و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۱ ثانیه‌ای دارد. باید گفت سخنگوی آئودی در آمریکا از اشاره به جزئیات تغییرات فنی، قیمت و زمان عرضه Q7 مدل ۲۰۲۵ در این کشور خودداری کرده و بنابراین باید منتظر اخبار جدید در آینده ماند. خریداران اروپایی قادر خواهند بود این خودرو را با قیمت پایه حدود ۸۶ هزار دلار خریداری کنند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar