معرفی آلپینا B3

بروزرسانی در: شنبه 2 دی 02 ساعت 08:57
معرفی آلپینا B3

آلپینا B3 به همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی ب‌ام‌و M3 مجهز است که شتاب صفرتاصد ۳.۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند.

ب‌ام‌و M3 با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربویی که S58 نام دارد، سدان فوق‌العاده سریع و توانمندی است اما خیلی‌ها نمی‌توانند با جلوپنجرهٔ بزرگ آن کنار بیایند. برای این مشکل اما راه‌حلی بنام آلپینا B3 وجود دارد. این خودرو به همان پیشرانهٔ S58 مجهز است اما بدون آن جلوپنجرهٔ بحث‌برانگیز، جایگزینی شیک‌تر و باوقارتر برای M3 محسوب می‌شود.

حال آلپینا نسخهٔ ویژه‌ای از B3 را برای آفریقای جنوبی ارائه کرده است. این نسخه به مناسبت گرامیداشت ۵۰ سالگی افتتاح نمایندگی ب‌ام‌و در این کشور ساخته شده است. این سدان جذاب که با رنگ نمادین سبز آلپینا رنگ‌آمیزی شده، روی رینگ‌های زیبای ۲۰ اینچی چند پرهٔ آلپینا قرار گرفته است. نوشتهٔ ALPINA روی اسپلیتر جلو و برچسب‌های نوستالژی جانبی هم ما را به دههٔ ۸۰ می‌برد.

در داخل خودرو شاهد پارکابی‌های آلپینا و پلاک ویژه‌ای روی کنسول میانی هستیم که خاص بودن این B3 را نشان می‌دهد. علاوه بر این، نشان ویژهٔ پنجاهمین سالگرد ب‌ام‌و آفریقای جنوبی هم روی پشت‌سری صندلی‌های جلو خودنمایی می‌کند. دوخت سفید و سبز و غربیلک فرمان چرمی با نشان آلپینا هم تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های داخلی این B3 ویژه هستند. این مدل ویژه بر اساس نسخهٔ فیس‌لیفت B3 ساخته شده که سال گذشته با پیشرانهٔ قوی‌تر معرفی شد؛ بنابراین، زیر کاپوت خودرو پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربویی قرار گرفته است که ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و خودرو را ظرف ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. B3 همچنین می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که از M3 بیشتر است. آلپینا برای این سدان اسپرت سیستم تعلیق اسپرت با کمک‌فنرهای متغیر، ترمزهای ارتقاءیافته با دیسک‌های سوراخ‌دار و لنت‌های مقاوم در برابر حرارت، سیستم اگزوز اسپرت با چهار سر اگزوز و حالات رانندگی کامفورت، کامفورت پلاس، اسپرت و اسپرت پلاس را هم در نظر گرفته است.

از این مدل ویژه که با نام Alpina B3 50 Years of BMW South Africa Edition شناخته می‌شود، تنها پنج دستگاه ساخته خواهد شد و علیرغم قیمت گزاف ۲.۹۶ میلیون راند معادل ۱۶۲,۴۰۰ دلار، تمام آن‌ها فروخته شده‌اند. وقتی بدانیم ب‌ام‌و M3 CS در ایالات‌متحده با قیمت ۱۱۸,۷۰۰ دلار عرضه می‌شود، این رقم بسیار زیاد به نظر می‌رسد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar