معرفی آلپینا B3 و B4 جدید

پنج شنبه 17 خرداد 03 ساعت 16:22
معرفی آلپینا B3 و B4 جدید

آلپینا برای مدل‌های B3 و B4 نسخهٔ جدید GT را ارائه کرده که ۳۴ اسب بخار قدرت بیشتر و تغییراتی در شاسی و طراحی را به دنبال دارد.

پس‌ازاینکه ب‌ام‌و اقدام به فیس‌لیفت سری ۳ و سری ۴ کرد، حالا آلپینا نیز نسخهٔ بروز شدهٔ مدل‌های B3 و B4 را برای کسانی که خواهان پکیجی لوکس‌تر از M3 و M4 هستند معرفی کرده است. آلپینا برای این دو مدل نسخهٔ GT را ارائه کرده است که تغییرات قابل‌توجهی را نسبت به B3 و B4 قبلی به همراه دارد. یکی از مهم‌ترین تغییرات، افزایش ۳۴ اسب بخاری قدرت پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو است تا قدرت B3 GT و B4 GT به ۵۲۹ اسب بخار برسد.

این در حالی است که قوی‌ترین نسخهٔ ب‌ام‌و M3 و M4 هم‌اکنون ۵۳۰ اسب بخار قدرت دارند و ازآنجایی‌که آلپینا به مالکیت ب‌ام‌و درآمده است، این اختلاف یک اسب بخاری در نظر گرفته شده تا جایگاه برتر مدل‌های پرفورمنس خود ب‌ام‌و حفظ شود. بااین‌حال، مدل‌های آلپینا گشتاور بیشتری دارند که هرچند مثل قبل ۷۳۰ نیوتن متر است اما نسبت به ب‌ام‌وها با ۶۵۰ نیوتن متر برتری دارد. B3 GT در دو نسخهٔ سدان و استیشن و B4 GT در نسخهٔ گرن کوپه تولید می‌شود تا جایگزینی برای M4 چهاردر باشد که ب‌ام‌و تولید نمی‌کند.

به لطف این قدرت بیشتر، B3 GT سدان ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و B3 GT استیشن و B4 GT گرن کوپه این کار را در ۳.۵ ثانیه انجام می‌دهند. هردوی این زمان‌ها ۰.۲ ثانیه نسبت به نسخهٔ قبلی آلپینا سریع‌تر شده است و حالا B3 GT سدان یک‌دهم ثانیه زودتر از M3 کامپتیشن xDrive به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هر سه مدل به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند و از یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF استفاده می‌کنند.

در بخش حداکثر سرعت، بازهم B3 GT سدان با ۳۰۸ کیلومتر بر ساعت نسبت به برادران خود برتری دارد درحالی‌که دو مدل دیگر می‌توانند تا ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت پیش بروند. در این نسخه‌های جدید GT علاوه بر افزایش قدرت، شاسی هم با آنتی‌رول بار عقب بزرگ‌تر، کمک‌فنرهای جدید، تقویت پایه‌های تعلیق جلو و تنظیم جدید فرمان ارتقاء پیدا کرده است. این خودروها در ظاهر نیز با کاناردهای کوچک و یک اسپلیتر در جلو و همین‌طور دیفیوزر و سر اگزوزهای مشکی جدید در عقب، تغییراتی جزئی را تجربه کرده‌اند. B4 GT همچنین از چراغ‌های سه‌بعدی عقب بهره‌مند شده که ابتدا در M4 CSL دیده بودیم.

این سه مدل آلپینا فقط مخصوص بازار اروپا هستند و در آمریکای شمالی عرضه نمی‌شوند. در قارهٔ سبز، B3 GT با قیمت پایهٔ ۱۰۱,۷۰۰ یورو برای نسخهٔ سدان و ۱۰۲,۹۰۰ یورو برای نسخهٔ استیشن به فروش می‌رسد درحالی‌که B4 GT گرن کوپه با قیمت ۱۰۵,۱۰۰ یورو گران‌ترین است. تحویل این محصولات جدید آلپینا به خریداران از نوامبر امسال آغاز خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar