معرفی بایک BJ40F دیار خودرو در نمایشگاه خودروی اصفهان

شنبه 5 آذر 01 ساعت 09:09
معرفی بایک BJ40F دیار خودرو در نمایشگاه خودروی اصفهان

دیار خودرو حضور قدرتمندی در نمایشگاه خودرو اصفهان داشت و محصولات رنگارنگ آن توجه بازدیدکنندگان را نسبت به خود جلب کرده بودند. بخش عمده‌ای از غرفه این شرکت به بایک BJ40 و نسخه پیکاپ آن یعنی بایک F40 اختصاص یافته بود. البته این خودرو در برخی بازارها با نام بایک BJ40F نیز شناخته می‌شود، در حالی که نسخه چهارنفره با نام بایک BJ40C نام‌گذاری شده است.

نسخه دونفره بایک BJ40 که در واقع نمونه پیکاپ این خودرو است، برای جلب توجه جوانان و خانواده‌های کوچک طراحی شده است. این نسخه دو درب دارد و برخلاف نسخه شاسی بلند، قسمت عقب آن خالی است و سقف ندارد. نسخه چهار در بایک BJ40 به سقف جداشونده برای قسمت عقب مجهز است.

بایک BJ40F به معنای واقعی یک جیپ رنگلر چینی است. طراحی بدنه این خودرو شباهت غیرقابل انکاری با جیپ رنگلر آمریکایی دارد و در قسمت‌های مختلف بدنه می‌توان الگو برداری چینی‌ها از امریکایی‌ها را مشاهده کرد. برای مثال درب‌ها و سقف این خودرو قابل جدا سازی هستند، موضوعی که در خودروهای آفرودی آمریکایی همچون جیپ رنگلر یا فورد برانکو مشاهده می‌شود.

بایک F40 همانند بایک BJ40، از پیشرانه دولیتری توربوشارژر و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. با این حال انتظار داریم به دلیل ابعاد کوچکتر و وزن کمتر نسخه دو درب نسبت به نسخه چهار درب، بایک BJ40F مصرف سوخت کمتری را تجربه کند و علاوه برآن قابلیت‌های حرکتی بیشتری را در اختیار راننده‌اش قرار دهد.

مصرف سوخت ترکیبی بایک BJ40 معادل ۹.۶ لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است که انتظار می‌رود این رقم در مورد بایک BJ40F کمتر باشد. سایر امکانات و تجهیزات نسخه دو درب نیز همانند نسخه چهار درب خواهد بود. دیار خودرو هنوز زمان دقیقی را برای عرضه بایک BJ40 و بایک BJ40F به بازار اعلام نکرده است. نسخه‌های جدید بایک BJ40 هم‌اکنون در امارات متحده عربی با قیمت ۱۷۰ هزار درهم (یک میلیارد و ۳۲۶ میلیون تومان) به فروش می‌رسند.

خودروبانک

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar