معرفی بی ام و XM 2023؛ قویترین شاسی بلند این شرکت

بروزرسانی در: جمعه 8 مهر 01 ساعت 15:13
معرفی بی ام و XM 2023؛ قویترین شاسی بلند این شرکت

بی ام و XM 2023 برابر با ۲۷۵۰ کیلوگرم وزن دارد که از این منظر سنگین ترین خودروی تولید انبوه کمپانی آلمانی لقب می گیرد.

بی ام و تصاویر رسمی مربوط به کراس اوور اکس ام ۲۰۲۳ را منتشر کرد. این محصول که پیوندهای زیادی با مدل مفهومی معرفی شده در سال ۲۰۲۱ دارد، رویکرد متفاوت ب ام و در طراحی کلاس شاسی بلند خود را به نمایش می گذارد.

استفاده از زوایای تند و تیز موجب شده تا درک و ارتباط گیری با طراحی اکس ام مقداری برای مخاطب دشوار باشد. دقیقا به همین دلیل، این خودرو منتقدان زیادی را دنبال خود راه انداخته است! منتقدانی که محصولات قبلی ب ام و در کلاس شاسی بلند را به مراتب موفق تر از اکس ام ۲۰۲۳ می دانند.

ب ام و برای اکس ام ۲۰۲۳ از رینگ های آلومینیومی ۲۳ اینچی استفاده کرده که لاستیک های  استاندارد آن در محور جلو ۲۷۵/۳۵ و در محور عقب ۳۱۵/۳۰ هستند. البته امکان انتخاب لاستیک های هم اندازه برای مشتریان نیز در نظر گرفته شده است.

شرایط طراحی بویژه در قسمت دماغه ممکن است انتظار ملاقات با یک خودروی الکتریکی را نزد بیننده ایجاد کند اما اینجا از پیشرانه خانواده اس۸۶ ب ام و استفاده شده که جزئیات آن شامل تپنده ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر توربودوقلو در هماهنگی با فناوری هیبرید ملایم می شود. بخش بنزینی پیشرانه ۴۸۳ اسب بخار خروجی و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود.

موتور الکتریکی ساختار هیبرید ملایم نیز ۱۹۴ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را وارد چرخه عملکرد خودرو می کند تا اکس ام مجموعا ۶۴۴ اسب بخار خروجی و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشد.

ب ام و اکس ام ۲۰۲۳ طی ۴.۳ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برثانیه می رسد. بیشینه سرعت نیز به طور الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر برساعت محدود شده اما حضور پکیج ام امکان دستیابی به ۲۷۰ کیلومتر برساعت را نیز در اختیار راننده قرار می دهد.

انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی از باتری لیتیم-یون ۲۵.۷ کیلووات ساعت تامین می شود. اکس ام در حالت الکتریکی خالص ۱۴۰ کیلومتر برساعت رکورد سرعت دارد و برد حرکتی آن نیز حدود ۴۸ کیلومتر خواهد بود.

ب ام و اکس ام ۲۰۲۳ برابر با ۲۷۵۰ کیلوگرم وزن دارد که از این منظر سنگین ترین خودروی تولید انبوه کمپانی آلمانی لقب می گیرد. خودرو از منظر ابعاد ۵۱۱۰ میلیمتر در طول، ۲۰۰۵ میلیمتر در عرض و ۱۷۵۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۳۱۰۵ میلیمتر است.

اکس ام ۲۰۲۳ تا پیش از اتمام سال جاری میلادی وارد خط تولید انبوه می شود. قیمت احتمالی آن از ۱۶۰ هزار دلار آغاز می شود و گرانترین آن با نام اکس ام لیبل قرمز از اواسط سال آینده میلادی با شرایط تولید محدود ارائه می شود که ۷۳۵ اسب بخار خروجی و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. قیمت این پرچمدار حدود ۱۸۵ هزار دلار خواهد بود.

عصر ایران

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar