معرفی تانک ۳۳۰

دوشنبه 28 اسفند 02 ساعت 09:38
معرفی تانک 330

تانک ۳۳۰ نسخه‌ای ویژه و تولید محدود بر اساس تانک ۳۰۰ است که با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو و ۳۵۵ اسب بخار قدرت ارائه می‌شود.

گریت وال شاسی‌بلند جدید برند تانک را با نام ۳۳۰ و قیمت ۳۳۰ هزار یوآن معادل ۴۶,۴۰۰ دلار معرفی کرده است. این خودرو بر اساس تانک ۳۰۰ فرانتیر ادیشن ساخته شده و در تعداد محدودی از طریق سفارش آنلاین به فروش می‌رسد. در سری اول تنها ۱۰۰۰ دستگاه از این شاسی‌بلند برای فروش ارائه خواهد شد. تانک ۳۳۰ اما در اصل همان تانک ۳۰۰ است که از ویژگی‌های منحصربه‌فردی مثل دریچهٔ روی کاپوت و رینگ‌های خاص بهره می‌برد.

بنابراین، در این خودرو هم شاهد همان طراحی جعبه‌ای شکل با ویژگی‌های آفرودی مثل گلگیرهای پهن، چراغ‌های جلوی گرد، چرخ زاپاس روی در صندوق و ریل‌های روی سقف هستیم. این خودرو همچنین از حالات رانندگی آفرود، برف و استاندارد هم بهره می‌برد. این شاسی‌بلند چینی ۴,۷۷۲ میلی‌متر طول، ۱,۹۷۰ میلی‌متر عرض و ۱,۹۶۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۷۵۰ میلی‌متر است. تانک ۳۳۰ که از رینگ‌های ۱۸ اینچی با لاستیک‌های ۲۶۵-۷۰ استفاده می‌کند، با حداقل فاصلهٔ ۲۴۲ میلی‌متر از زمین، زاویهٔ حملهٔ ۳۶ درجه و زاویهٔ فرار ۳۳ درجه را ارائه می‌کند و امکان حرکت تا عمق ۷۵۰ میلی‌متری آب را دارد.

علاوه بر این، سازندهٔ چینی تعدادی از سیستم‌های کمک‌رانندهٔ سطح دو را هم برای تانک ۳۳۰ ارائه کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار برخورد جلو و ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد. در داخل خودرو از طرح دورنگ جذاب مشکی و شرابی استفاده شده است. صفحه آمپر تمام دیجیتالی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی هردو با اندازهٔ ۱۲.۳ اینچی، دریچه‌های تهویهٔ فازی، شارژر بی‌سیم ۵۰ واتی، سیستم تشخیص صدا، قابلیت به‌روزرسانی از راه دور، گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو، ماساژور صندلی راننده و قابلیت تنظیم زاویهٔ پشتی صندلی‌های عقب هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این آفرودر تولید محدود چینی هستند.

تفاوت بزرگ بین تانک ۳۳۰ و ۳۰۰ اما در زیر کاپوت دیده می‌شود یعنی جایی که یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو را بجای موتور ۲ لیتری چهار سیلندر می‌بینیم. این پیشرانه که به یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک متصل است، ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در کنار این موتور هم سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی قرار دارد که مصرف سوخت خودرو را به ۱۱.۹ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رساند. تانک ۳۳۰ همچنین به سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمندی مجهز است که حالات دوچرخ محرک، چهارچرخ محرک سرعت بالا و چهارچرخ محرک سرعت پایین را در اختیار راننده می‌گذارد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar