معرفی تویوتا سوپرا GT4 100th Edition

چهارشنبه 15 آذر 02 ساعت 13:52
معرفی تویوتا سوپرا GT4 100th Edition

تویوتا از نسخه سفارشی و تولید محدود سوپرا GT4 100th Edition با قیمت قابل‌توجه ۷۵ هزار دلار رونمایی کرد.

باور اینکه حدود ۵ سال از معرفی پنجمین نسل تویوتا سوپرا می‌گذرد سخت است. این محصول اسپرت که بر پایه بی ام و Z4 شکل گرفته نسخه‌های سفارشی گوناگونی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مدل گیربکس دستی با پیشرانه ۶ سیلندر اشاره کرد. تویوتا تا زمان عرضه مدل GRMN در سال آینده یک مدل سفارشی دیگر از سوپرا با نام GT4 100th Edition را تدارک دیده است.

این خودروی سفارشی ظاهر مشابه محصولات مسابقه‌ای دارد و از مدل GR سوپرا GT4 Evo در توسعه آن الهام گرفته شده است. ژاپنی‌ها در حال گرامی داشت یکی از صدها خودروی مسابقه‌ای خود هستند و به همین خاطر سوپرا سفارشی را با رنگ نارنجی پلاسما رونمایی کرده‌اند. البته در بدنه خودرو شاهد پوشش سفارشی به همراه گرافیک‌های متنوع هستیم تا آن را از نسخه‌های استاندارد متمایز کنند.

خودروی موردبحث فقط در اروپا عرضه می‌شود و بر اساس نسخه سبک‌وزن مجهز به پیشرانه ۳ لیتری و گیربکس ۶ سرعته دستی تولید شده است. از جمله ویژگی‌های تویوتا سوپرا GT4 100th Edition می‌توان به آینه‌های جانبی فیبر کربنی، بال عقب جدید، کالیپرهای ترمز مشکی، اسپلیتر جلوی ای سی اشنیتزر، سیستم تعلیق بیلشتین Evo T1 با دامپرهای ۱۰ مرحله‌ای و کاهش ارتفاع ۳۵ میلی‌متری اشاره کرد.

دیگر ویژگی‌های نسخه سفارشی تویوتا شامل رینگ‌های سبک‌وزن، سیستم اگزوز اسپرت با خروجی‌های سفارشی، آپرون عقب جدید و… خواهد بود. از آنجایی که سوپرا از قطعات افترمارکتی متنوعی سود می‌برد بنابراین در نمایشگاه اسن ۲۰۲۳ که در واقع معادل نمایشگاه سما در اروپاست شرکت می‌کند. تویوتا تنها ۱۰۰ دستگاه از سوپرا GT4 100th Edition را راهی قاره همیشه‌سبز خواهد کرد. قیمت این خودرو در آلمان معادل ۷۵ هزار دلار است. باید دانست بهای سوپرا در آمریکا از حدود ۴۵ هزار دلار برای مدل پایه ۲ لیتری شروع شده و به حدود ۶۵ هزار دلار برای نسخه سالگرد ۴۵ سالگی می‌رسد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar