معرفی فیس‌ لیفت کیا سونت ۲۰۲۴

چهارشنبه 29 آذر 02 ساعت 11:09
معرفی فیس‌ لیفت کیا سونت 2024

کیا سونت که به‌تازگی به‌صورت وارداتی توسط کوشا خودرو به کشورمان آمده، فیس‌لیفتی را تجربه کرده است که از ابتدای سال ۲۰۲۴ راهی بازار خواهد شد.

کیا به به‌روزرسانی محصولات خود با زبان طراحی جدید ادامه می‌دهد و جدیدترین خودرویی که زیر تیغ جراحی رفته کراس‌اوور کوچک سونت است. این خودرو که از سال ۲۰۲۰ در بازارهای نوظهوری مثل هند و آمریکای لاتین عرضه می‌شود، حالا به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده است. در جلوی خودرو شاهد دماغه‌ای بازطراحی شده با چراغ‌های جدید بومرنگ شکل هستیم که تا روی سپر کشیده شده و بین آن‌ها هم جلوپنجرهٔ پوزه ببری عریض‌تری خودنمایی می‌کند.

بخش پایینی چراغ‌های جلو توسط تریم‌های مشکی بخش پایینی چراغ‌های جلو توسط تریم‌های مشکی‌رنگی به ورودی هوای مرکزی مستطیلی متصل شده‌اند که بالای صفحه محافظ بزرگ‌تری با روکش آلومینیومی مصنوعی قرار گرفته است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، در پروفیل جانبی تغییر خاصی صورت نگرفته و صرفاً رینگ‌های ۱۶ اینچی جدیدی ارائه شده که با رنگ‌های جدید بدنه همراه است. در قسمت عقب اما شاهد چراغ‌های جدید سراسری شبیه دیگر محصولات جدید کیا مثل مینی‌ون کارنز هستیم. علاوه بر این، تریم طرح آلومینیومی بیشتری هم روی سپر عقب دیده می‌شود.

در داخل سونت مدل ۲۰۲۴ حجم تغییرات کمتر است زیرا همان طرح داشبورد قدیمی حفظ شده است؛ بنابراین، همچنان شاهد دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی و دریچه‌های تهویهٔ عمودی هستیم ولی کنترل‌های سیستم تهویه اصلاح شده و آپشن‌های تودوزی جدیدی هم ارائه شده است. تجهیزات سونت هم بسته به تیپ شامل اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، تهویهٔ صندلی‌ها، سیستم صوتی Bose، سانروف، شش ایربگ و سیستم‌های کمک‌راننده خواهد بود.

لیست پیشرانه‌های سونت تغییری نکرده و همچنان شامل همان نمونه‌های ۱.۲ لیتری با ۸۳ اسب بخار قدرت، ۱ لیتری توربو با ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱.۵ لیتری دیزلی با ۱۱۵ اسب بخار قدرت می‌شود. تمام نسخه‌های این خودرو به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شود و بسته به پیشرانه از سه نوع گیربکس مختلف استفاده می‌کنند. کیا فعلاً قیمت فیس‌لیفت سونت را در بازار هند اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود نسبت به نسخهٔ قبلی افزایشی جزئی داشته باشد. پذیرش سفارشات خرید این کراس‌اوور کره‌ای آغاز شده و تحویل آن به خریداران از اواسط ژانویهٔ ۲۰۲۴ آغاز می‌شود. سونت در هند تولید می‌شود به‌تازگی شرکت کوشا خودرو عرضهٔ نمونه‌های وارداتی آن را در کشورمان آغاز کرده است.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar