معرفی مزدا CX-80

بروزرسانی در: جمعه 31 فروردین 03 ساعت 11:37
معرفی مزدا CX-80

خانوادهٔ شاسی‌بلندهای مزدا بسیار گیج‌کننده شده است. این شرکت ابتدا مدل میان سایز CX-60 را روی پلت‌فرم محرک عقب جدید خود برای بازارهای اروپا و ژاپن معرفی کرد. سپس نوبت به مدل فول سایز و هفت‌نفرهٔ CX-90 برای بازار آمریکا رسید.

اوایل امسال نیز CX-70 برای بازار آمریکا معرفی شد که نسخهٔ دو ردیفهٔ CX-90 محسوب می‌شود و طول یکسانی با آن دارد. حالا هم چهارمین عضو این خانواده با نام CX-80 معرفی شده است. این بزرگ‌ترین شاسی‌بلند مزدا برای بازارهای اروپا و ژاپن خواهد بود که بالاتر از CX-60 قرار می‌گیرد.

البته برخلاف CX-70 و CX-90 بازار آمریکا که اساساً باهم یکسان هستند و تفاوتشان فقط در تعداد صندلی است، CX-80 با ۴,۹۹۳ میلی‌متر طول، ۲۴۹ میلی‌متر از CX-60 کشیده‌تر است. همچنین فاصلهٔ محوری این کراس‌اوور جدید هم با ۲۴۹ میلی‌متر افزایش به ۳,۱۱۹ میلی‌متر رسیده است. بااین‌حال، عرض هردو خودرو یکسان و برابر با ۱,۸۹۰ میلی‌متر است. CX-80 در اروپا با همان پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل CX-60 عرضه می‌شود که با بهره‌مندی از سیستم هیبریدی خفیف، ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و خودرو را ظرف ۸.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت این کراس‌اوور ژاپنی هم ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. علاوه بر این، خریداران می‌توانند یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی را هم انتخاب کنند که به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است و مجموعاً ۳۲۸ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. همین قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی برای CX-70 و CX-90 بازار آمریکا هم ارائه می‌شود.

CX-80 پلاگین‌هیبریدی ظرف ۶.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. به لطف یک پکیج باطری ۱۷.۸ کیلووات سعی نیز خودرو می‌تواند تا ۵۳ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. CX-80 با سه ردیف صندلی در نسخه‌های شش یا هفت‌نفره عرضه می‌شود که اولی در ردیف دوم به کنسول میانی مجهز است. تمام تیپ‌های این خودرو به کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، تهویهٔ صندلی‌های جلو، سیستم صوتی Bose و رینگ‌های ۲۰ اینچی مجهز هستند.

صندوق بار CX-80 هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی تنها ۲۵۷ لیتر ظرفیت دارد اما با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم این رقم به ۱۲۲۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند درحالی‌که امکان سفارش درِ صندوق برقی هم وجود خواهد داشت. CX-80 که مثل CX-60 و CX-90 روی پلت‌فرم محرک عقب با پیشرانه‌های طولی ساخته شده، پاسخ دیرهنگام مزدا به شاسی‌بلندهای آئودی Q7، ب‌ام‌و X5 و مرسدس بنز GLE محسوب می‌شود. برخلاف CX-60 که به‌صورت محرک عقب هم ارائه می‌شود، تمام نسخه‌های CX-80 به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. این کراس‌اوور سه ردیفه پرچم‌دار مزدا در بازار اروپا خواهد بود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar