معرفی مزدا MX-5 مدل ۲۰۲۴

شنبه 7 بهمن 02 ساعت 10:25
معرفی مزدا MX-5 مدل 2024

نسخهٔ بروز شدهٔ مزدا MX-5 با چراغ‌های جدید، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ‌تر، سیستم فرمان جدید و ۹۳۵ دلار قیمت گران‌تر از قبل به بازار عرضه می‌شود.

با وجود الکتریکی‌سازی صنعت خودروسازی جهان و کنار رفتن بسیاری از خودروهای اسپرت، مزدا MX-5 هنوز زنده است و حالا برای مدل ۲۰۲۴ یک به‌روزرسانی را تجربه کرده تا همچنان لذت ناب رانندگی را به خریداران ارائه کند. هرچند تغییرات ظاهری میاتا خیلی بزرگ نیستند اما با کمی دقت می‌توان متوجه چراغ‌های جلوی بروز شده با دی‌لایت‌های LED جدید، گرافیک داخلی جدید چراغ‌های LED عقب و رینگ‌های تازه شد. علاوه بر این، مزدا رنگ جدیدی بنام خاکستری آئرو را هم برای این رودستر دوست‌داشتنی ارائه کرده است.

در داخل خودرو اما تغییرات بزرگ‌تری رخ داده و خودرو به نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی جدید ۸.۸ اینچی مجهز شده است. این نمایشگر که جایگزین نمونهٔ ۷ اینچی قبلی شده است، از اپل کارپلی، اندروید اتو و قابلیت لمسی بهره می‌برد. اصلاح کنسول مرکزی با پدهای نرم بیشتر برای بهبود راحتی راننده و صفحه آمپر جدید با گرافیک ساده که خوانایی بهتری دارد هم از دیگر ویژگی‌های داخلی جدید MX-5 مدل ۲۰۲۴ هستند.

مزدا اما از بهبود تجربهٔ رانندگی رودستر خود هم غافل نشده و آن را به رک فرمان جدیدی مجهز کرده است که اصطکاک کمتری دارد. این ویژگی در کنار نرم‌افزار جدید، باعث عملکرد نرم‌تر فرمان می‌شود و دقت بیشتری را هم در پیچ‌های تند به دنبال دارد. علاوه بر این، در نسخهٔ کلاب هم حالا دیفرانسیل لغزش محدود جدید و حالت رانندگی پیست ارائه شده است.

زیر کاپوت اما تغییری صورت نگرفته است و شاهد همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی قبلی هستیم که ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. تیپ پایهٔ MX-5 به‌صورت استاندارد با تجهیزاتی مثل رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی، غربیلک فرمان چرمی، صندلی‌های پارچه‌ای، سیستم صوتی با شش بلندگو، سیستم ورود بدون کلید و سیستم‌های کمک‌راننده‌ای مثل پایش نقاط کور ارائه می‌شود.

قیمت مزدا MX-5 مدل ۲۰۲۴ از ۲۸,۹۸۵ دلار آغاز می‌شود که ۹۳۵ دلار بیشتر از نسخهٔ قبلی است. گران‌ترین نسخهٔ این رودستر ژاپنی هم تیپ گرند تورینگ با گیربکس اتوماتیک و سقف فلزی است که با قیمت ۳۷,۹۸۰ دلار به فروش می‌رسد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar