معرفی نسل جدید فولکس‌ واگن ترنسپورتر

شنبه 13 مرداد 03 ساعت 10:08
معرفی نسل جدید فولکس‌ واگن ترنسپورتر

نسل جدید فولکس‌واگن ترنسپورتر که بر اساس فورد ترانزیت کاستوم ساخته شده، با پیشرانه‌های دیزلی، پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی در ترکیه تولید می‌شود.

پس از ماه‌ها انتشار تیزرها و تصاویر جاسوسی، فولکس‌واگن سرانجام نسل هفتم و کاملاً جدید ون ترنسپورتر را رونمایی کرده است تا به دیگر ون‌های این شرکت یعنی ID.Buzz الکتریکی و مالتی‌ون T7 بپیوندد. ترنسپورتر T7 بر اساس فورد ترانزیت کاستوم ساخته شده و با پیشرانه‌های دیزلی، پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی عرضه می‌شود. این ون جدید در نسخه‌های LCV (باری) و مسافری قابل خریداری خواهد بود. علاوه بر این، برای کسانی که به فضای بیشتری نیاز دارند، نسخه‌های سقف بلند و فاصله محوری کشیده‌تر هم ارائه خواهد شد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، تناسبات و اکثر پانل‌های بدنهٔ ترنسپورتر T7 با فورد ترانزیت کاستوم یکسان است ولی طراحان فولکس‌واگن سعی کرده‌اند با استفاده از برخی عناصر طراحی این شرکت، ظاهر ون خود را متفاوت از همتای آمریکایی جلوه دهند. طراحی قسمت جلوی این ون ترکیبی از عناصر مالتی‌ون و ID.Buzz است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های طراحی خاص فولکس‌واگن هم می‌توان به خط پایینی صاف پنجره‌های جلو و چراغ‌های عقب مشابه آماروک اشاره کرد. کابین هم با صفحه آمپر دیجیتالی استاندارد ۱۲ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۳ اینچی، به‌طور کامل از فورد گرفته شده است.

فولکس‌واگن همچنین برای ترنسپورتر جدید یک نسخهٔ آفرودی با نام پانامریکانا را هم در نظر گرفته است که از سپرهای بدون رنگ، روکش پلاستیکی مشکی دور گلگیرها و پایین درها و رینگ‌های ۱۹ اینچی متمایز بهره می‌برد. در داخل این نسخه هم شاهد پارکابی‌های فولادی ضدزنگ چراغ‌دار، تریم مشکی براق و روکش‌های پارچه‌ای ویژهٔ صندلی‌ها با نوشتهٔ پانامریکانا هستیم. به گفتهٔ فولکس‌واگن، T7 فضا، ظرفیت بار، ظرفیت یدکشی و راندمان بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد که تولید آن اوایل سال جاری به دلیل عدم مطابقت با مقررات امنیت سایبری اتحادیهٔ اروپا متوقف شد.

نسل جدید ترنسپورتر بسته به نسخه، بین ۵,۰۵۰ تا ۵,۴۵۰ میلی‌متر طول دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۱۰۰ یا ۳,۵۰۰ میلی‌متر خواهد بود. این یعنی T7 در قیاس با نسل قبلی کشیده‌تر و عریض‌تر شده و درنتیجه حداکثر حجم بارگیری آن به ۵.۸ تا ۹ مترمکعب افزایش پیدا کرده است. همچنین بسته به نسخه، حداکثر ظرفیت بار این ون به ۱.۳۳ تن می‌رسد و می‌تواند تا ۲.۸ تن را یدک بکشد.

نسل جدید ون فولکس‌واگن به سه پیشرانهٔ توربودیزل، یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پلاگین‌هیبریدی و سه نسخهٔ تمام الکتریکی به بازار عرضه می‌شود. نسخه‌های دیزلی ۱۱۰ اسب بخار، ۱۵۰ اسب بخار و ۱۷۰ اسب بخار قدرت دارند درحالی‌که نسخه‌های الکتریکی با ۱۳۶ اسب بخار، ۲۱۸ اسب بخار و ۲۸۶ اسب بخار قدرت ارائه می‌شوند و همگی از باطری ۶۴ کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند. نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم ۲۳۲ اسب بخار قدرت دارد. نسخهٔ دیزلی پایه و پلاگین‌هیبریدی به‌صورت محرک جلو عرضه می‌شوند اما برای دو نسخهٔ دیزلی قوی‌تر سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion قابل سفارش است. نسخه‌های الکتریکی همگی محرک عقب هستند اما در آیندهٔ نسخهٔ چهارچرخ محرک آن‌هم ارائه خواهد شد.

نسل جدید فولکس‌واگن ترنسپورتر هم‌اکنون در آلمان قابل سفارش است و قیمت آن از ۳۶,۷۸۰ یورو برای نسخهٔ باری دیزلی پایه آغاز می‌شود. قیمت نسخهٔ مسافری اما هنوز اعلام نشده است. تولید T7 در کنار فورد ترانزیت کاستوم در ترکیه انجام خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar