معرفی هاوال شیائولونگ

بروزرسانی در: دوشنبه 5 تیر 02 ساعت 09:54
معرفی هاوال شیائولونگ

شیائولونگ یا شائولونگ یکی از محصولات جدید کمپانی هاوال است که در بازار چین ۱۹۵۰۰ تا ۲۲ هزار دلار قیمت دارد. این نام در زبان چینی به معنی اژدهای خشمگین است.

شیائولونگ از منظر ابعاد برابر با ۴۶۰۰ میلیمتر در طول، ۱۸۷۷ میلیمتر در عرض و ۱۶۷۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز ۲۷۱۰ میلیمتر است. وزن خالص این کراس اوور چینی با توجه به تریم ۱۷۴۰ و ۱۸۱۰ کیلوگرم محاسبه شده است.

ظرفیت قسمت بار ۴۲۰ لیتر است. رینگ های آلومینیومی در اندازه ۱۸ اینچی نصب شده اند.

در بخش پیشرانه از تک موتور الکتریکی ۱۵۴ اسب بخاری در هماهنگی با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی استفاده شده است. میزان خروجی پیشرانه هیبریدی ۱۰۱ اسب بخار و گشتاور ۱۳۲ نیوتن متر اعلام شده است.

هاوال شیائولونگ به یک بسته باتری ۹.۴۱ کیلووات ساعت لیتیمی در تریم پایه و ۱۹.۲۷ کیلووات ساعت در تریم پرچمدار مجهز شده است.

بخش بنزینی پیشرانه در واقع نقش ژنراتور را برای موتور الکتریکی برعهده دارد تا امکان پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر را فراهم کند. برای جعبه دنده نیز از نمونه ۲ سرعته دی اچ تی استفاده شده است.

بیشینه سرعت برابر با ۱۷۵ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

در کابین هاوال شیائولونگ از دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و ۱۴.۶ اینچی به ترتیب برای نمایش اطلاعات کیلومتر و تنظیمات سیستم سرگرمی استفاده شده است.

شیائولونگ یک نسخه به نام مکس دارد که با نمونه استاندارد تفاوت های مهمی دارد. شیائولونگ مکس از منظر ابعاد بدنه برابر با ۴۷۸۵ میلیمتر در طول، ۱۸۹۵ میلیمتر در عرض و ۱۷۲۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز ۲۸۰۰ میلیمتر است.

در کابین هاوال شیائولونگ مکس کنسول جلو شرایط متفاوتی دارد و میزبان ۳ نمایشگر ۱۲.۳ اینچی است که تمام عرض کنسول را به خود اختصاص داده اند.

شیائولونگ مکس

نسخه مکس در پیشرانه نیز قدرتمندتر شده است. اینجا سامانه تمام چرخ محرک فعال است. یک پیشرانه ۱.۵ لیتری و دو موتور الکتریکی با جانمایی یک موتور روی هر محور در نظر گرفته شده است. مجموع خروجی برابر با ۲۷۹ اسب بخار و گشتاور ۵۸۵ نیوتن متر  است. خودرو طی ۶.۵ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد.

 

کابین شیائولونگ مکس

با توجه به تریم امکان پیمایش مسیر در حالت الکتریکی کامل به ترتیب ۵۲ و ۱۱۰ کیلومتر محاسبه شده است.

عصر ایران

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar