معرفی ولوو ES90

بروزرسانی در: سه شنبه 5 دی 02 ساعت 09:08
معرفی ولوو ES90

ولوو پس از تولید چند شاسی‌ بلند و مینی ون جذاب، اولین سدان برقی خود با نام احتمالی ES90 را تولید خواهد کرد.

مجله سوئدی Teknikens Värld که در سال ۱۹۹۷ و به خاطر چپ کردن مرسدس بنز A کلاس در تست گوزن مشهور شد به تصویری مهم از این خودرو دست یافته است. در این تصویر خودرویی زیر یک چادر پنهان شده و روی آن نیز عبارت‌های محرمانه و فوق سری به چشم می‌خورد. این تصویر در کارخانه‌ای در کشور چین ثبت شده است.

سدان برقی ولوو با کد V551 شناخته می‌شود و برخی رسانه‌ها می‌گویند نام رسمی آن ES90 خواهد بود. این خودروی بدون آلایندگی بر پایه پلتفرم مشترک با EX90 توسعه یافته و ظاهراً طول ۴۹۹۰ میلی‌متری خواهد داشت و فاصله بین محوری آن به رقم قابل‌توجه ۳۱۰۲ میلی‌متر خواهد رسید. گفته می‌شود ارتفاع و پهنای ES90 نیز به ترتیب ۱۵۴۷ و ۱۹۴۵ میلی‌متر خواهد بود. رسانه‌ها می‌گوید ES90 با چنین ابعادی می‌تواند رقیب مستقیم بی ام و i5، مرسدس EQE و آئودی A6 E-Tron باشد.

ولوو S90

ظاهراً وزن اولین سدان برقی سوئدی‌ها حدود ۲۶۰۰ کیلوگرم برای نسخه دو موتوره چهار چرخ محرک و ۲۵۰۰ کیلوگرم برای مدل تک موتوره دیفرانسیل عقب خواهد بود. قرار است از باتری بزرگ ۱۱۱ کیلووات ساعتی در این سدان استفاده شود، چیزی که مایه تعجب نیست زیرا EX90 نیز چنین باتری‌ای دارد. بر اساس شنیده‌ها، ES90 با یک‌بار شارژ برای نسخه تک موتوره مسافت ۶۰۰ کیلومتری را طی خواهد کرد اما احتمالاً این رقم بر پایه تست‌های CLTC چین به دست آمده است. ظاهراً تولید انبوه سدان جدید ولوو در ماه می ۲۰۲۴ شروع خواهد شد. در آینده خبرهای بیشتری از این خودروی جدید را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar