معرفی پاگانی هوایرا اپیتوم

شنبه 16 تیر 03 ساعت 12:11
معرفی پاگانی هوایرا اپیتوم

خودروی جدید برند پاگانی با نام اپیتوم با طراحی ظاهری جذاب مانند سایر مدل های این برند و یک پیشرانه ۸۵۲ اسب بخاری معرفی شده است.

مشابه با پاگانی زوندا، احتمالاً پاگانی تا زمانی که مشتریان از درخواست دادن دست نکشند، به ساخت نسخه های ویژه از خودرو هایپرکار هوایرا ادامه خواهد داد. تا امروز مدل های کودالوینگا، ایمولا و هوایرا آر از این خانواده عرضه شده اند. اکنون پاگانی یک نسخه جدید را در فستیوال گودوود امسال رونمایی کرده و این نسخه دارای دنده دستی است.

این اولین نسخه پاگانی هوایرا با گیربکس دستی است. مدل جذابی به نام هوایرا اپیتوم، که به معنی نماد اوج پاگانی است، که در واقع به سفارش یک مشتری بسیار ثروتمند که خواستار هوایرا با دنده دستی بوده، ساخته شده است. گیربکس ۷ سرعته آن از شرکت اکستراک است و از جدیدترین کیت کلاچ سه صفحه ای برای انتقال بهتر گشتاور استفاده می کند. این گیربکس در یک محفظه زیبا آلومینیومی مانند مدل اوتوپیا جای گرفته است.

گیربکس دستی ۷ سرعته پاگانی هوایرا اپیتوم، به یک موتور V12 تویین توربوشارژ ۶ لیتری از مرسدس AMG متصل شده است که قدرت ۸۵۲ اسب بخاری و گشتاور ۱۱۰۰ نیوتن متر را تولید می کند و تا ۶,۷۰۰ دور در دقیقه دوران می کند. هوایرا اپیتوم همان میزان قدرت پاگانی اوتوپیا را دارد، که به آن امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را می دهد. همچنین یک سیستم اگزوز ۶گانه تیتانیومی صدای غرش را از پشت هوایرا به بیرون ارسال می کند.

در بخش های دیگر پاگانی هوایرا اپیتوم مانند سیستم تعلیق، مهندسان تعلیق خودرو را سخت تر کرده اند. پاگانی می گوید هوایرا اپیتوم نسبت به مدل استاندارد هوایرا در پیچ ها کم فرمانی کم‌تری دارد، اما یک حالت “Super Soft” وجود دارد که راحتی سواری را در بالاترین سطح نگه می دارد. همچنین این حالت رانندگی به طور خودکار در سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت غیرفعال می شود.

طراحی بیرونی خودرو تغییرات جزئی را شامل می شود که شامل طراحی سپر جلو و عقب با المان های روشنایی LED جدید و یک گریل بزرگ تر برای بهبود عبور جریان هوا می شود. یک بال عقب با ابعاد بزرگ روی درِ صندوق نصب شده است و کل بدنه خودرو از یک بافت کربن فایبر آبی تیره تشکیل شده است. جزییات طلایی و رینگ های طلایی نیز به ظاهر لوکس پاگانی هوایرا اپیتوم اضافه کرده اند.

این خودرو توسط بخش خودروهای ویژه Grandi Complicazioni پاگانی ساخته شده است و ۹ ماه برای طراحی و ۱۰ ماه دیگر برای تکمیل آن زمان لازم است.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar