معرفی پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid جدید

جمعه 29 تیر 03 ساعت 09:01
معرفی پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid جدید

شرکت پورشه از نسخه جدید پانامرا توربو S E-Hybrid که ۷۷۱ اسب بخار قدرت دارد رونمایی کرد. این محصول جدید قوی‌ترین پانامرای تاریخ محسوب می‌شود.

چند روز پس از شکستن رکورد نوربرگ رینگ، داغ‌ترین نسخه پانامرا به‌صورت رسمی معرفی شده است. این خودرو پسوند توربو S E-Hybrid را یدک می‌کشد و به پیشرانه ۸ سیلندر هیبریدی با قدرتی قابل‌توجه مجهز شده است. خودروی موردبحث نه ‌تنها قوی‌تر از نسل پیشین است بلکه در بخش باتری نیز بهبود زیادی را تجربه می‌کند. لاستیک‌های چسبنده، کیت آیرودینامیک فیبر کربنی و تجهیزات استاندارد زیاد نیز جزو دیگر ویژگی‌های هیجان‌انگیز قوی‌ترین پانامرای تاریخ هستند.

در قلب پرچم‌دار خانواده پانامرا پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با ۵۹۱ اسب بخار قدرت قرار دارد. یک موتور برقی هم داخل گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک جا خوش کرده و ۱۸۷ اسب بخار قدرت دیگر را به مجموعه اضافه می‌کند تا به این ترتیب قدرت ترکیبی پانامرا توربو S E-Hybrid جدید به ۷۷۱ اسب بخار برسد. با این تفاسیر، خروجی خودروی موردبحث نسبت به نسل پیشین ۸۱ اسب بخار بیشتر شده و گشتاور نیز با بهبود ۱۳۰ واحدی به ۹۹۹ نیوتون متر رسیده است.

به لطف چنین قدرت و گشتاوری، گل سرسبد خانواده پانامرا می‌تواند در عرض ۲.۸ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد که دودهم ثانیه بهتر از قبل است. حداکثر سرعت این موشک زمینی نیز ۳۲۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده که آن‌هم نسبت به نسل پیشین ۱۳ کیلومتر در ساعت بهبود را نشان می‌دهد. علاوه بر این، پورشه ظرفیت باتری خودرو را با افزایش ۴۵ درصدی به ۲۵.۹ کیلووات ساعت رسانده که به معنی توان پیمایش بیشتر در حالت برقی است. پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid به عنوان محصولی پرچم‌دار از تجهیزات بسیار زیادی سود می‌برد. از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توان به ترمزهای سرامیکی و رینگ‌های ۲۱ اینچی فورج کاری شده اشاره داشت هرچند همچنان آپشن های متنوعی نیز عرضه می‌شود که شامل کیت آیرودینامیک و لاستیک‌های میشلن خواهند بود. کیت آیرودینامیک خودرو داون فورس را بهبود می‌بخشد و لاستیک‌های میشلن نیز از نوع پایلوت اسپرت کاپ ۲ هستند.

ژرمن‌ها قبلاً پیش‌فروش محصول جدید خود را با قیمت قابل‌توجه ۲۲۹ هزار دلار شروع کرده‌اند. در کنار مدل توربو S E-Hybrid پورشه مدل ارزان‌تر GTS را نیز در نظر گرفته که قیمتش ۱۵۶ هزار دلار است. با اینکه توربو S E-Hybrid قوی‌ترین پانامرای تاریخ محسوب می‌شود اما ادعا شده مدل GTS چابکی بیشتری خواهد داشت. پانامرا GTS دارای ۴۹۳ اسب بخار قدرت است که نسبت به نسل قبل ۲۰ اسب بخار بیشتر شده و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند. این مدل از سیستم تعلیق بادی استاندارد سود برده و دیفرانسیل لغزش محدود آن نیز سواری درگیر کننده تری را به ارمغان می‌آورد. هر دو نسخه پانامرا ۲۰۲۵ از سه‌ماهه اول سال آینده راهی بازار آمریکا خواهند شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar