معرفی چری تیگو ۹

دوشنبه 12 دی 01 ساعت 14:07
معرفی چری تیگو 9

شاسی‌ بلندهای چینی، روز‌به‌روز در عین بهتر شدن بزرگ‌تر هم می‌شوند. نمونه بارز آن، چری تیگو ۹ پرچمدار جدید سری محبوب شاسی‌ بلندهای چری ست. این کراس اوور چری با آن جلو‌پنجره بزرگ و لوگوی براق وسطش، یک خودروی ۷ نفره است.

چری به‌عنوان یک شرکت چند‌ملیتی چینی در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد. در همین مدت کوتاه، این شرکت رشد سریعی را تجربه کرده و خود را به‌عنوان یکی از خودرو‌سازان پیشرو در این کشور تثبیت کرده و حتی دامنه فعالیت خود را در سطح جهانی گسترش داده است. از تولیدات موفق چری، محصولات Tiggo به‌عنوان بخشی از اس‌یو‌وی‌های چری‌، هستند که در‌حال حاضر ۱۴ خودرو با سایزها و قیمت‌های متفاوت، در خط تولید دارد.

یکی از تولیدات این مدل چری، تیگو ۹ است که با ابعادی برابر با ۴۸۲۰/۱۹۳۰/۱۶۹۹ میلیمتر و فاصله محوری ۲۸۲۰ میلیمتر، به‌عنوان خودرویی بسیار بزرگ، در بالای تیگو ۸ قرار می‌گیرد.

این محصول زیبای چری با مشخصاتی چون خطوط انحنای سرتاسری، ستون‌های مشکی، سقف شناور، دستگیره‌های درب باز‌شو، اسپویلرهای عقب و لاستیک‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی بهترین تیگوی چری خواهد بود.

نیروی محرکه در‌نظر گرفته شده برای تیگو ۹ یک موتور ۴ سیلندر توربو‌شارژ بنزینی است که در اتصال با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، ۲۶۱ اسب‌بخار قدرت تولیدی را به ۴ چرخ، منتقل می‌کند و می‌تواند این خودروی بزرگ را به حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر‌بر‌ساعت برساند.

عکس‌های جاسوسی از داخل تیگو ۹ یک صفحه‌نمایش عریض منحنی، پد شارژ بیسیم برای دو گوشی، فضای ذخیره‌سازی در زیر کنسول مرکزی و فرمان سه‌پره اسپرت با کف صاف و دکمه‌های کنترلی روی آن‌را نشان می‌دهد.

چری تیگو ۹ در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ در بازار خودروی چین و با پایه قیمتی ۲۳۰۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

بازار اس‌یو‌وی‌ها در چین، بخش مهمی از صنعت خودرو‌سازی این کشور بوده که به‌سرعت هم در حال رشد است. شاسی‌بلندها در سال‌های اخیر در چین، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این کشور، در حال حاضر بزرگترین بازار خودروهای شاسی‌بلند در جهان است و فروش در این بخش، حدود یک‌چهارم کل فروش خودرو در چین را تشکیل می‌دهد.

عوامل زیادی در این مهم نقش داشته‌اند. یکی از آن‌ها افزایش قابل توجه درآمد مصرف‌کنندگان چینی و به دنبال آن بالا رفتن قدرت خرید بوده است. همچنین دولت چین سیاست‌هایی را به اجرا در آورده که دریافت وام خرید خودرو را آسان‌تر کرده که این امر، کمک مهمی به رشد بازار اس‌یو‌وی‌ها بوده است. در نهایت، مانند بسیاری دیگر از نقاط جهان، افزایش محبوبیبت شاسی‌بلندها در چین، منجر به فروش هر‌چه بیشتر این محصولات شده است.

چرخان

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar