معرفی کادیلاک اوپتیک

سه شنبه 27 تیر 02 ساعت 09:48
معرفی کادیلاک اوپتیک

کادیلاک کراس‌اوور الکتریکی جدیدی بنام اوپتیک را در دست توسعه دارد که به باطری‌های شرکت چینی CATL مجهز و در این کشور عرضه خواهد شد.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین تصاویر کراس‌اوور الکتریکی جدیدی از کادیلاک با نام اوپتیک را منتشر کرده است. در چین، تمام خودروها پیش از عرضه به بازار باید توسط نهاد نظارتی زیر نظر وزارت صنعت چین تأیید شوند. این نهاد هرماه فهرست خودروهایی که مراحل اخذ تأییدیه را طی کرده‌اند منتشر می‌کند. خودروسازان اما از این موضوع چندان راضی نیستند زیرا تصاویر و مشخصات خودروهایی که هنوز رسماً رونمایی نکرده‌اند را فاش می‌کند. جدیدترین خودرویی که در لیست ماهانهٔ وزارت صنعت چین دید می‌شود کادیلاک اوپتیک است.

این خودرو کراس‌ اووری الکتریکی مخصوص بازار چین است که در نیمهٔ دوم سال جاری در این کشور عرضه خواهد شد. اوپتیک در دو نسخه ارائه می‌شود که هردو تک موتوره هستند اما یکی ۲۰۰ اسب بخار و دیگری ۲۴۰ اسب بخار قدرت دارد. کراس‌اوور الکتریکی جدید کادیلاک ۴,۸۲۲ میلی‌متر طول، ۱,۹۱۲ میلی‌متر عرض و ۱,۶۴۲ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۹۵۴ میلی‌متر است. اوپتیک ۲۲۲۰ کیلوگرم وزن دارد و حداکثر سرعت آن روی ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. اوپتیک زبان طراحی جدیدی دارد که به این شکل در محصولات قبلی کادیلاک ندیده بودیم و نمای جذابی را ایجاد کرده است. چراغ‌های عمودی بزرگ، جلوپنجرهٔ مشکی تزئینی و دستگیره‌های در مخفی ظاهر مدرنی به این کراس‌اوور آمریکایی بخشیده‌اند.

جوینت ونچر سایک-CATL باطری‌های اوپتیک را تأمین خواهد کرد و خودرو در کارخانهٔ سایک در ووهان تولید خواهد شد. این موضوع تعجبی ندارد زیرا جنرال موتورز شراکت بلندمدتی با سایک دارد و جوینت ونچر دو شرکت در سال ۱۹۹۷ ایجاد شد. سایک یکی از چهار خودروساز بزرگ چین است و برند ام‌جی را در اختیار دارد.

کادیلاک هم‌اکنون کراس‌اوور لیریک را در چین عرضه می‌کند و اوپتیک مدل کوچک‌تری است که پایین‌تر از آن قرار می‌گیرد و انتظار می‌رود قیمت ارزان‌تری داشته باشد. البته چندی پیش کادیلاک به دلیل رقابت شدید قیمتی در چین، قیمت لیریک را ۶۰ هزار یوآن معادل ۸,۴۰۰ دلار کاهش داد. برند لوکس کادیلاک با حذف برخی خدمات و سفارشی کردن آن‌ها چنین کاهش قیمتی را میسر کرده است.

اوپتیک نشان می‌دهد که مدیریت بخش چینی کادیلاک از دفتر مرکزی در میشیگان مستقل‌تر خواهد شد. این برند لوکس آمریکایی در حال حاضر دو مدل بنزینی CT6 و GT4 را در چین عرضه می‌کند که خاص بازار این کشور هستند و در ایالات‌متحده به فروش نمی‌رسند.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar