معرفی کانسپت اشکودا انیاک RS ریس

پنج شنبه 19 مهر 03 ساعت 08:27
معرفی کانسپت اشکودا انیاک RS ریس

جدیدترین خودروی مفهومی اشکودا یک خودروی مسابقه‌ای با نام انیاک RS ریس است که ۳۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

اشکودا در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. این برند قدیمی جمهوری چک همیشه میوه ممنوعه جذابی را معرفی می‌کند هرچند چنین محصولاتی معمولاً راهی به خط تولید نمی‌یابند. این بار اشکودا به دنبال برجسته کردن میراث موتور اسپرت خود است و یک خودروی رالی برقی را بر اساس انیاک تولید کرده است. می‌خواهیم شما را با اشکودا انیاک RS ریس کانسپت آشنا کنیم.

خودروی موردبحث توسط شاخه موتور اسپرت اشکودا طراحی و تولید شده و برای توسعه آن از انیاک برقی استاندارد استفاده شده است. محصول نهایی ارتفاع کمتر، پهنای بیشتر و وزن کمتری دارد. با استفاده از پانل‌های بدنه بیو کامپوزیت دارای فیبر و همچنین شیشه‌های پلی کربنات، وزن خودروی موردبحث ۳۰۰ کیلوگرم کمتر از شاسی‌بلند استاندارد انیاک است. با این تفاسیر وزن کلی کانسپت اشکودا به حدود ۱۹۵۰ کیلوگرم می‌رسد.

اشکودا انیاک RS ریس فاقد سیستم تعلیق کنترل شاسی دینامیک است و بجای آن از تنظیمات اسپرت و آماده مسابقه استفاده می‌کند و تنظیمات جداگانه‌ای برای خشکی فنرها وجود دارد. از نظر بصری هم یک کیت آیرودینامیک گیرا شامل ورودی‌های هوا و بالچه‌های مختلف در نظر گرفته شده است. در بخش جلو می‌توانیم اسپویلر لبه‌ای جدید و جلوپنجره بزرگ‌تر را برای خنک کاری بهینه ببینیم. همچنین در عقب خودرو نیز اسپویلری بزرگ برای تولید بیشتر داون فورس اضافه شده و حتی مجرای هوای عملکردی نیز وجود دارد که هوا را به داخل کابین هدایت می‌کند. علاوه بر این رینگ‌های ۲۰ اینچی نیز برای بهبود آیرودینامیک انیاک RS ریس طراحی شده‌اند.

دو موتور برقی و باتری ۸۲ کیلووات ساعتی در کانسپت جدید اشکودا بکار رفته‌اند و در مجموع ۳۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. به خاطر کاهش وزن و موتورهای برقی، این خودرو در کمتر از ۵ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند اما حداکثر سرعت آن همانند مدل تولیدی برابر با ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است. اشکودا موتور اسپرت درست همانند یک خودروی رالی واقعی کابین را از تجهیزات غیرضروری خالی کرده و هم‌اکنون شاهد رول کیج، اهرم ترمزدستی، آتش‌خاموش‌کن اضطراری، پانل‌های فوم ایمنی و فرمان جدید با قابلیت تنظیم وزن هستیم. البته نمایشگر ۱۳ اینچی مدل استاندارد همچنان حفظ شده است.

به نظر نمی‌رسد که اشکودا انیاک RS ریس راهی خط تولید شود اما ثابت می‌کند که یک پروژه جذاب برای اثبات توانایی‌های شاخه موتور اسپرت این برند است. یکی از اعضای هیئت‌مدیره اشکودا می‌گوید این کمپانی به دنبال بررسی امکان استفاده از قطعات بیو کامپوزیتی در موتور اسپرت است و شاید در آینده آن‌ها را بکار گیرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar