معرفی گریت وال تانک ۴۰۰ Hi4-T

پنج شنبه 13 مهر 02 ساعت 13:13
معرفی گریت وال تانک 400 Hi4-T

برند تانک گریت وال از جدیدترین محصول هیبریدی خود با نام ۴۰۰ Hi4-T رونمایی کرد. این خودرو با قیمت پایه حدود ۳۸ هزار دلار در دسترس خریداران خواهد بود.

تانک به‌صورت رسمی از دیروز شاسی‌بلند هیبریدی خود را عرضه کرده است و برخلاف استراتژی پیشین خود، ۴۰۰ Hi4-T از همان ابتدا با تکنولوژی هیبریدی Hi4-T در دسترس مشتریان خواهد بود. محصولات قبلی تانک همچون ۳۰۰ و ۵۰۰ که در بازار حضور دارند ابتدا فقط با پیشرانه‌های درون‌سوز قابل خریداری بودند اما مدل جدید ۴۰۰ Hi4-T روش متفاوتی را در پیش ‌گرفته است.

تانک همچنین در چند هفته گذشته خودروی ۵۰۰ Hi4-T را معرفی کرده است که عنوان اولین محصول این شرکت با قوای محرکه انرژی جدید را یدک می‌کشد. در طرف مقابل باید به تانک ۳۰۰ اشاره کنیم که فقط با پیشرانه‌های بنزینی در دسترس است؛ اما به خود تانک ۴۰۰ Hi4-T برسیم که در دو نسخه عرضه و قیمتش از حدود ۳۸ هزار دلار شروع می‌شود. در حقیقت خودروی موردبحث از نظر قیمت‌گذاری بین مدل‌های ۳۰۰ و ۵۰۰ قرار می‌گیرد.

طول/عرض/ارتفاع خودروی موردبحث به ۴۹۸۵/۱۹۶۰/۱۹۰۵ می‌رسد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۸۵۰ میلی‌متر است. نیروبخش تانک ۴۰۰ Hi4-T پیشرانه ۲ لیتری توربو با قدرت و گشتاور ۲۴۱ اسب بخار و ۳۸۰ نیوتون متر است. همچنین یک پیشرانه برقی با حداکثر قدرت ۱۶۲ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر نیز وجود دارد که با پیشرانه درون‌سوز همکاری می‌کند. مجموع قدرت این دو پیشرانه به ۴۰۲ اسب بخار و گشتاور آن‌ها نیز به ۷۵۰ نیوتون متر می‌رسد. محصول جدید تانک با این قوای محرکه می‌تواند در عرض ۶.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

باتری لیتیوم یون بکار رفته در تانک ۴۰۰ Hi4-T ظرفیت ۳۷.۱ کیلووات ساعتی دارد و در حالت برقی شعاع حرکتی ۱۱۰ کیلومتری را فراهم می‌کند. شعاع حرکتی کل خودرو نیز با استفاده از دو پیشرانه درون‌سوز و برقی به ۸۰۰ کیلومتر می‌رسد. همچنین ۲۴ دقیقه طول می‌کشد تا شارژ باتری از ۳۰ به ۸۰ درصد برسد. گریت وال می‌گوید تاکنون ۸۵۰۰ نفر این خودرو را پیش‌خرید کرده‌اند. این خودروساز چینی در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی روی خودروهای هیبریدی انجام داده و برخی خودروها همچون لانشان، هاوال ژیائولانگ و تانک ۵۰۰ Hi4-T را معرفی کرده است. البته خودروهای هیبریدی سهم زیادی از فروش گریت وال ندارند به گونه‌ای که از مجموع فروش ۱۱۴۰۹۶ دستگاهی این خودروساز در ماه آگوست، خودروهای یاد شده فروش ۲۶۳۰۱ دستگاهی یا ۲۳.۰۵ درصدی را به خود اختصاص داده‌اند. برند تانک نیز در ماه آگوست به فروش ۱۴۶۷۴ دستگاهی رسیده است. به این ترتیب تانک ششمین ماه متوالی با فروش بالای ۱۰ هزار دستگاه را تجربه می‌کند.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar