معرفی گریت وال سایبر پیکاپ

شنبه 2 اردیبهشت 02 ساعت 09:56
معرفی گریت وال سایبر پیکاپ

گریت وال در نمایشگاه شانگهای پیکاپ شش چرخ غول‌ پیکری را با پیشرانهٔ پلاگین‌هیبریدی معرفی کرده و قصد تولید آن را دارد.

گریت وال در نمایشگاه شانگهای از وانت چشمگیری با نام سایبرپیکاپ رونمایی کرده است. این یک پیکاپ شش چرخ محرک با پیشرانهٔ پلاگین‌هیبریدی است که ظاهراً قرار است تولید شود. این خودرو توسط بخش Co-Creation گریت وال با همکاری چائوجینگ موتورز بر اساس پیکاپ کانن ساخته شده است. اصلی‌ترین تغییر کانن برای تبدیل به سایبرپیکاپ اضافه شدن محور سوم است. درنتیجه، پیکاپ گریت وال حالا شش چرخ ۱۸ اینچی دارد که با لاستیک‌های ۳۳ اینچی آل‌ترین کوپر دیسکاورر پوشیده شده و از تعلیق سنگین با کمک‌فنرهای نیتروژنی بهره می‌برند.

به گفتهٔ گریت وال، این اولین پیکاپ ۶×۶ چینی است که پاسخی دیرهنگام به مدل‌های شش چرخ آمریکایی محسوب می‌شود. سایبرپیکاپ از یک قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی ۳ لیتری توئین توربو استفاده می‌کند که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو با پنج قفل دیفرانسیل به هر شش چرخ منتقل می‌شود. هرچند خودروی شش چرخ بزرگی مثل این چندان کم‌مصرف نیست اما قوای محرکهٔ هیبریدی امکان پیمایش تمام الکتریکی را فراهم می‌کند.

سایبرپیکاپ اما علاوه بر افزایش چرخ‌ها، تغییرات ظاهری زیادی را هم تجربه کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به فلاپ‌های عریض دور گلگیر، سپر جلو با ورودی‌های هوای بزرگ، چراغ‌های LED با گرافیک شبیه محصولات برند تانک، جلوپنجرهٔ اختصاصی با نوار چراغ‌دار، کاپوت فیبر کربنی، پله رکاب‌های جانبی و اتاق بار کشیده با درب دوقسمتی اشاره کرد. در داخل خودرو هم شاهد پنج صندلی با تودوزی روشن، صفحه آمپر دیجیتالی و ویژگی‌های خاص همراه با نوشتهٔ CyberP!ckup هستیم.

هرچند سایبرپیکاپ صرفاً کانسپتی نمایشگاهی به نظر می‌رسد اما به گزارش رسانهٔ استرالیایی CarExpert، گریت وال قصد تولید آن را دارد و این پیکاپ عجیب را در نسخه‌های ۴×۴ و ۶×۶ با ظرفیت یدک کشی بین ۳.۵ تا ۶ تن به بازار عرضه خواهد کرد.

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar