معرفی ون جدید میتسوبیشی دلیکا مینی ۲۰۲۳

دوشنبه 16 آبان 01 ساعت 14:16
معرفی ون جدید میتسوبیشی دلیکا مینی 2023

وقتی نام دلیکا می‌آید، احتمالاً به یاد ون‌های چینی می‌افتید که به‌وفور در کشورمان دیده می‌شوند اما این درواقع نامی قدیمی است که میتسوبیشی سال‌ها است از آن برای ون‌های مختلفی استفاده می‌کند.

حال در پنجاه و پنجمین سالگرد نام دلیکا در سال ۲۰۲۳، میتسوبیشی تصمیم گرفته با افزودن مدلی جدیدی بنام دلیکا مینی، خانوادهٔ این خودرو را گسترش دهد. این مدل جدید یک کی کار کوچک با ظاهری آفرودی برای بازار ژاپن است.

میتسوبیشی دلیکا

دلیکا مینی در ظاهر شبیه دلیکای اصلی نیست ولی نوشته‌های بزرگ DELICA در جلو و عقب باعث می‌شود آن را به‌عنوان عضوی از این خانواده بشناسید. در جلوی خودرو شاهد تفسیر جدیدی از طراحی موسوم به سپر پویای میتسوبیشی هستیم. در اینجا همچنین چراغ‌هایی با گرافیک داخلی LED نیم‌دایره دیده می‌شود که تا حدودی یادآور لندروور دیفندر است. در این خودرو، قسمت پایین سپرها، رکاب‌های جانبی و دهانهٔ گلگیرها مشکی‌رنگ هستند تا همراه با ستون‌ها و سقف مشکی، طرح دورنگ را ایجاد کنند. صفحات محافظ آلومینیومی مانند و ریل‌های روی سقف هم حال و هوای آفرودی این ون کوچک را تکمیل می‌کنند. درب صندوق کاملاً عمودی با چراغ‌های عمودی باریک در طرفین و یک اسپویلر کوچک هم از ویژگی‌های بخش عقبی دلیکا مینی هستند.

میتسوبیشی هنوز مشخصات فنی این ون جدید را اعلام نکرده اما خبر از ارائهٔ پیشرانهٔ هیبریدی و سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن داده است. به نظر می‌رسد دلیکا مینی اشتراکات زیادی با یکی دیگر از ون‌های کوچک میتسوبیشی بنام eK X Space داشته باشد. این ون کی کار که ۳,۳۹۵ میلی‌متر طول دارد، با یک پیشرانهٔ ۶۶۰ سی‌سی هیبریدی در کنار گیربکس CVT در نسخه‌های محرک جلو و چهارچرخ محرک عرضه می‌شود.

معرفی ون جدید میتسوبیشی دلیکا مینی 2023

این خودرو ۳۳۹۵ میلی متر طول، ۱۴۷۵ میلی متر عرض و فاصله بین دو محوری معادل ۲۴۹۵ میلی متر دارد. بسته به ورژن، ارتفاع میتسوبیشی دلیکا مینی بین ۱۶۴۰ تا ۱۶۶۰ میلی متر است.

دلیکا مینی اواسط سال ۲۰۲۳ روی خط تولید خواهد رفت و صرفاً در ژاپن عرضه خواهد شد. نزدیک‌ترین رقیب این خودرو دایهاتسو Tanto FunCross است که به‌تازگی معرفی شده و شخصیت مشابهی با ون جدید میتسوبیشی دارد. محبوبیت کی کارهایی با ظاهر آفرودی و کراس‌اوور مانند در ژاپن رو به افزایش است و بنابراین احتمالاً در آینده مدل‌های بیشتری از این‌ دست خواهیم دید.

رونمایی کامل میتسوبیشی دلیکا مینی در اواسط ژانویه سال ۲۰۲۳ در نمایشگاه توکیو اتو سالن صورت می گیرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar