رونمایی کامیون برقی هوم تراک جیلی

شنبه 22 آبان 00 ساعت 11:35
رونمایی کامیون برقی هوم تراک جیلی

کامیون برقی چینی در حالی رونمایی می‌شود که تسلا تولید وسیله نقلیه مشابه به نام «تسلا سمی» را تا ۲۰۲۳ به تاخیر انداخته است. قبلا تسلا تصمیم داشت این کامیون را در ۲۰۱۷ میلادی عرضه کند. از سوی دیگر مرسدس و شرکت BYD نیز از ساخت کامیون‌های برقی در شرکت‌های خود خبر داده‌اند. «هوم تراک» برای تامین انرژی ۲ گزینه خواهد داشت که یکی از آنها هیبرید متانول و دیگری الکتریکی است. باتری‌های متانولی براساس فناوری ساخته شده‌اند که جیلی از چند سال قبل روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.

علاوه برآن به گفته شرکت سازنده، باتری‌های هوم تراک قابل تعویض هستند و نیاز به انتظار برای شارژ وسیله نقلیه را کاهش می‌دهند. این شرکت اعلام کرد داخل کامیون حمام، توالت، تخت یک نفره، یخچال، آشپزخانه و یک ماشین لباس‌شویی کوچک وجود دارد. وسیله نقلیه مذکور با توجه به فناوری خودران ساخته می‌شود.

رونمایی کامیون برقی هوم تراک جیلی

طبق اعلام جیلی، برخی ویژگی‌های نیمه خودران در این کامیون به کار می‌رود. همچنین این کامیون‌ها در سفرهای بلندمدت می‌توانند با برقراری ارتباط با یکدیگر فاصله و سرعت ایمن را حفظ کنند. جیلی قصد دارد فناوری خودران را در ۳ فاز عرضه کند.

این شرکت امیدوار است تا ۲۰۲۶ برخی ویژگی‌های نیمه خودران را با سیستم‌های پیشرفته‌تر به کار گیرد. این خودروساز چینی تصمیم دارد تا ۲۰۳۰ به فناوری کاملا خودران دست یابد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar