معرفی مک‌ لارن ۷۵۰S

بروزرسانی در: پنج شنبه 7 اردیبهشت 02 ساعت 10:10
معرفی مک‌ لارن 750S

مک‌ لارن ۷۵۰S به‌عنوان جانشین ۷۲۰S با ۷۵۰ اسب بخار قدرت و وزن سبک‌تر معرفی شده است. قیمت این سوپراسپرت از ۳۲۴ هزار دلار آغاز می‌شود.

هنگامی‌که مک‌لارن ۷۲۰S در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ رونمایی شد، غوغایی در دنیای سوپراسپرت‌ها به راه انداخت و بنابراین جانشین آن یعنی ۷۵۰S وظیفهٔ بسیار سنگینی بر عهده دارد. البته ظاهر این خودرو بسیار آشنا به نظر می‌رسد زیرا تغییرات کمی را نسبت به سلف خود تجربه کرده است اما زیر این پوسته اصلاحات زیادی صورت گرفته تا سبک‌ترین و قوی‌ترین سوپراسپرت تولید سری مک‌لارن متولد شود. این ماشین از همان ابتدا در دو نسخهٔ کوپه و اسپایدر به بازار عرضه خواهد شد.

هرچند ۷۵۰S از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو و مونوکوک فیبر کربنی ۷۲۰S استفاده می‌کند اما این قسمت‌ها تغییراتی داشته‌اند. از پیشرانه شروع می‌کنیم که با افزایش بوست توربوها و استفاده از پیستون‌های سبک‌تر ۷۶۵LT حالا ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این نیروی بیشتر، ۷۵۰S ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و ظرف ۷.۲ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت می‌رسد. یکی دیگر از تغییرات موتور سوپرکار جدید مک‌لارن نیز تجهیز به سیستم اگزوز سبک‌تر است.

از سوی دیگر، مک‌لارن برای کاهش وزن ۷۵۰S نیز بسیار تلاش کرده و ادعا می‌کند این خودرو با نسبت قدرت به وزن ۵۷۹ کیلوگرم بر هر تن، در کلاس خود بهترین است. برای دستیابی به این مهم، به‌صورت استاندارد از صندلی‌های فیبر کربنی استفاده شده که ۱۷.۵ کیلوگرم سبک‌تر از صندلی‌های ۷۲۰S هستند. رینگ‌های فوق سبک‌وزن نیز ۱۳.۸ کیلوگرم دیگر در وزن صرفه‌جویی کرده‌اند درحالی‌که حتی شیشهٔ جلو و صفحه آمپر هم سبک‌تر شده‌اند. درنتیجه، وزن خشک ۷۵۰S به ۱۲۸۱ کیلوگرم کاهش پیدا کرده که با مایعات به ۱۳۸۹ کیلوگرم می‌رسد. این اعداد در نسخهٔ اسپایدر هم به ترتیب ۱۳۲۶ و ۱۴۳۸ کیلوگرم هستند.

هرچند ۷۵۰S در بیرون بسیار شبیه ۷۲۰S به نظر می‌رسد اما در آیرودینامیک آن تغییراتی صورت گرفته است. یکی از این تغییرات استفاده از بال عقب فعال جدید بزرگ‌تر است که داون‌فورس را در سرعت‌های بالا افزایش می‌دهد و از سیستم DRS مشابه فرمول یک بهره می‌برد تا در هنگام شتاب گیری درگ را کاهش دهد. روی درها نیز کانال‌هایی تعبیه شده که خنک‌کنندگی پیشرانه کمک می‌کنند و در جلو هم اسپلیتر بزرگ‌تری به چشم میخورد. البته این اسپلیتر به‌گونه‌ای طراحی شده که به اوورهنگ خودرو اضافه نکند.

کابین ۷۵۰S با آلکانترا پوشیده شده اما امکان سفارش چرم ناپا هم وجود دارد. اپل کارپلی به‌صورت استاندارد و بهبود گرافیک و حساسیت لمسی نمایشگر مرکزی هم از دیگر ویژگی‌های داخلی سوپراسپرت جدید بریتانیایی‌ها هستند. همچنین سیستم مک‌لارن کنترل لانچر نیز امکان ذخیره کردن تنظیمات موردنظر راننده برای آیرودینامیک، پیشرانه، هندلینگ و گیربکس را فراهم می‌کند. برای ۷۵۰S ترمزهای ارتقاءیافته با تکنولوژی خنک‌کننده الهام گرفته از فرمول یک و لاستیک‌های پیرلی P Zero تروفئو R هم قابل سفارش هستند.

به گفتهٔ رئیس مک‌لارن آمریکا، ظرفیت تولید ۷۵۰S تا سال آینده فروخته شده است. قیمت این سوپراسپرت جدید در آمریکا از ۳۲۴ هزار دلار برای نسخهٔ کوپه و ۳۴۵ هزار دلار برای نسخهٔ اسپایدر آغاز می‌شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar