خودرو الکتریکی ۴EVER رنو

بروزرسانی در: سه شنبه 15 تیر 00 ساعت 00:07
خودرو الکتریکی 4EVER رنو

رنو می‌خواهد با الهام از مدل‌ ۴، ماشین مشهورش در دهه شصت میلادی، یک ماشین الکتریکی بسازد. این ماشین قرار است با نام ۴EVER در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه شود.

این دومین مدل الکتریکی است که با رجوع به مدل‌های کلاسیک رنو ساخته می‌شود. کارخانه فرانسوی قبل تر اعلام کرده بود که یک مدل الکتریکی دیگر براساس رنو ۵ می‌سازد که از مدل‌های مشهور کارخانه در دهه هفتاد میلادی بود.

 

 خودرو الکتریکی 4EVER رنو

 

رنو ۴ از سال ۱۹۶۱ و به مدت ۳ دهه از محصولات پرطرفدار کارخانه بود و بیش از ۸ میلیون دستگاه از آن تولید شد. مدل الکتریکی جدید به احتمال زیاد یک شاسی‌بلند کوچک است و از نظر فنی با رنو ۵ الکتریکی اشتراک زیادی خواهد داشت.

لوکا دی مئو، مدیر رنو هفته گذشته در برنامه‌ای اینترنتی گفت که شرکتش تلاش می‌کند هزینه ساخت باتری را کاهش داده و ماشین‌های الکتریکی ارزان تولید کند. به گفته آقای دی مئو یک حساب و کتاب ساده نشان می‌دهد که شانس موفقیت این شرکت با ماشینی به قیمت ۲۵ هزار یورو بیشتر از یک ماشین ۴۵ هزار یورویی است.

او همچنین گفت که رنو تا سال ۲۰۲۵ ده مدل الکتریکی به محصولاتش اضافه خواهد کرد. اولین مدل که قرار است در سال ۲۰۲۲ به بازار بیاید، نسل جدید مگان است که نمونه‌ای استتار شده از آن در برنامه نمایش داده شد.

براساس برنامه‌ای که رنو اعلام کرده تا سال ۲۰۳۰ حدود ۹۰ درصد از محصولات کارخانه الکتریکی خواهد بود.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar