دو ابرخودروی ایتالیایی ژاپنی Kode 0 و Kode 57 فروخته می‌شوند

شنبه 1 دی 97 ساعت 17:06
دو ابرخودروی ایتالیایی ژاپنی Kode 0 و Kode 57 فروخته می‌شوند

مدل Kode 0 نخستین بار سال پیش در مراسم کنکوردالگانس پبل بیچ در قالب یک ابرخودروی کلاسیک ساخته شده روی پلت فرمی مدرن رونمایی شد.

کن اوکویاما، طراح این ابرخودرو مسئولیت طراحی برخی مدل‌های افسانه‌ای مانند فراری انزو را بر عهده داشت است. Kode 0 مبتنی بر لامبورگینی آونتادور ساخته شده و یک بدنه فیبر کربنی سفارشی را به آن اضافه می‌کند.

این ابرخودرو با داشتن وزنی برابر با ۱۵۵۰ کیلوگرم تقریباً ۲۵ کیلوگرم از آونتادور اس سبک‌تر است. Kode 0 قدرتش را از همان پیشرانه تنفس طبیعی دوازده سیلندر خورجینی ۶.۵ لیتری ابرخودروی ایتالیایی تأمین می‌کند و ۶۹۰ اسب بخار قدرتش را به کمک گیربکس هفت دنده نیمه اتوماتیک تک کلاچه به چرخ‌ها ارسال می‌کند.

بعد از رونمایی، Kode 0 به قیمت بالای ۱ میلیون دلار فروخته شده و اکنون، دوباره برای فروش گذاشته شده است. در آگهی این خودرو که روی سایت Classic Car Driver ثبت شده، آمده که از زمان فروخته شدن آن در میانه‌های سال ۲۰۱۷ تاکنون، خیلی کم با آن رانندگی شده و خودرو فقط ۲۲۰۰ کیلومتر کارکرد دارد.

در آگهی مذکور چیزی در مورد قیمت مد نظر فروشنده گفته نشده، ولی ما با آن‌ها تماس گرفتیم و قیمت Kode 0 را ۱۵۰ میلیون ین معادل ۱.۳۴ میلیون دلار اعلام کردند.

مالک فعلی این خودرو در حال حاضر یک مدل دیگر به نام Kode 57 دارد که مبتنی بر فراری ۵۹۹ ساخته شده و از همان موتور ۶ لیتری ۱۲ سیلندر خورجینی ۶۹۰ اسب بخاری با تیونینگ نوویتک استفاده می‌کند. این خودرو قبل از پروژه Kode 0 ساخته شده بود و ۲۱۷۰۰ کیلومتر کارکرد دارد. البته شرایط فنی و ظاهری آن به گونه‌ای است که می‌توان Kode 57 را یک خودروی صفر کیلومتر نامید.

قیمت پایه این خودرو هنوز اعلام عمومی نشده است، ولی برخی منابع ادعا می‌کنند که مالک آن را به قیمت ۲۰۰ میلیون ین معادل ۱.۸ میلیون دلار می‌خواهد بفروشد.

منبع ترجمه: Carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar