رونمایی از صفحه نمایش خمیده بی ام و برای شاسی بلند الکتریکی iNext

بروزرسانی در: چهارشنبه 8 خرداد 98 ساعت 19:09
رونمایی از صفحه نمایش خمیده بی ام و برای شاسی بلند الکتریکی iNext

بی ام و شاسی بلند الکتریکی جدید که iNext نام دارد را به مجموعه‌ای جذاب از تکنولوژی‌های جدید می‌خواهد مجهز کند. در همین راستا، این خودروساز آلمانی امروز تصاویری از یک طراحی داشبورد جدید منتشر کرده که در آن، شاهد استفاده از یک صفحه نمایش بزرگ خمیده هستیم. بی ام و از این صفحه نمایش با نام Curved Display که کاملاً نامی منطقی برای آن می‌باشد. همان طور که در تصویر مرموز ارائه شده از بی ام و می‌توان دید، این صفحه نمایش بزرگ در طول کل کاک پیت خودرو به صورت خمیده گسترش یافته است.

گرچه اندازه صفحه نمایش بسیار بزرگ می‌باشد (هنوز خبری از اندازه دقیق آن نیست)، بی ام و می‌گوید اندازه بزرگ آن منافاتی با کنترل کامل راننده روی سیستم‌های مختلف خودرو ندارد. در واقع بی ام و در این بخش با این صفحه نمایش بزرگ هیچ نوع سنت شکنی نکرده است. علت خمیده بودن صفحه نمایش نیز به این خاطر است که دید راننده روی آن بهتر باشد و راحت‌تر بتواند تغییرات مورد نیازش را روی سیستم اعمال کند. با نگاهی اولیه به این صفحه نمایش نخستین چیزی که به ذهن ما می‌رسد بدون شک صفحه نمایش مرکزی بزرگ تسلا مدل ۳ است. تسلا این صفحه نمایش را دقیقاً در مرکز داشبورد مدل ۳ قرار داده و هر دو سمت کاک پیت کنترل خوبی روی آن دارند، ولی بی ام و تصمیم گرفته تا تمام دکمه‌های کنترلی به سمت راننده باشند.

رونمایی از صفحه نمایش خمیده بی ام و برای شاسی بلند الکتریکی iNext

جزئیات بیشتر در مورد این صفحه نمایش بی ام و تا این لحظه مشخص نیست، ولی برخی اطلاعات جزئی در مورد آن به بیرون درز کرده است. این صفحه نمایش تکی هر دو صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی و صفحه کیلومتر و آمپرها را درون خود ترکیب نموده است. بی ام و می‌گوید این صفحه نمایش لمسی می‌باشد و با این اوصاف، کاملاً دنباله روی آخرین نسخه سیستم iDrive که امکان کنترل لمسی را نیز دارد است. طراحی صفحه نمایش به گونه‌ای است که سرنشین‌های خودرو محل نصب یا اتصال صفحه نمایش به داشبورد را نمی‌بینند. جالب است بدانید این صفحه نمایش فقط به وسیله یک براکت منیزیمی به داشبورد متصل شده است. ما احتمال می‌دهیم این صفحه نمایش ظاهری آینده نگرانه داشته و بسیار زیبا خواهد داشت. ظاهراً به لطف استفاده از نوعی شیشه خاص، مشکلی بابت تابش نور روی آن وجود ندارد. دوماگوی دوکچ، سرطراح بی ام و در این مورد گفته:

«این صفحه نمایش خمیده و تکی عنصر کنترل مرکزی خودرو بوده و فضای کابین را بسیار مدرن و آینده نگرانه کرده است. بدون شک با توجه به وضعیت قرارگیری خاص این صفحه نمایش روی داشبورد، سرنشین‌ها تجربه فوق العاده خاصی با آن خواهند داشت.»

این صفحه نمایش جدید بی ام و ما را به یاد صفحه نمایش بزرگ ستون به ستون Byton نیز می‌اندازد. البته، طراحی بی ام و بسیار کوچک‌تر از آن می‌باشد و واقع گرایانه تر است. این صفحه نمایش را با ورود بی ام و iNext به بازار که تاریخش در سال ۲۰۲۱ خواهد بود می‌توانید از نزدیک ببینید.

منبع: Z4Car

بی ام و ویژن BMW vision iNext رونمایی شد + گالری تصاویر و ویدیو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar