ظرفیت پیمایش رسمی پورشه تایکان ۴S مشخص شد

شنبه 30 فروردین 99 ساعت 19:07
ظرفیت پیمایش رسمی پورشه تایکان 4S مشخص شد

سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا امروز به صورت رسمی اعلام کرده که خودروی پورشه تایکان ۴S با یک بار شارژ، ظرفیت پیمایشی معادل ۳۲۶ کیلومتر دارد. این عدد در میان تمامی نسخه‌های پورشه تایکان بهترین عدد است. مدل گران‌تر و قوی‌تر توربو ۳۲۳ کیلومتر ظرفیت پیمایش دارد و مدل توربو اس، با یک بار شارژ شما را فقط ۳۰۲ کیلومتر جابجا خواهد کرد. همچنین شرکت پورشه اعلام کرده که فروش پورشه تایکان ۴S از امروز به صورت رسمی شروع شده است.

البته، همان طور که در تست‌های رانندگی مختلف پورشه تایکان توربو اعلام شده بود، این خودرو به راحتی می‌تواند بالاتر از تخمین‌های سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا با یک بار شارژ مسافت طی کند. دن ادموندز، یکی از خودرو نویس های آمریکا در تست واقعی خود موفق شده عدد ۴۶۱ کیلومتر را با پورشه تایکان الکتریکی‌اش ثبت کند که بسیار بیشتر از عدد اعلامی EPA است. با این اوصاف، می‌تواند حدس زد که پورشه تایکان ۴S نیز به احتمال زیاد بتواند عدد بهتری از این عدد اعلام شده به دست بیاورد. البته به زودی با شروع تست‌های جاده‌ای این خودرو عدد واقعی را می‌توانیم به شما اعلام کنیم.

البته باید اشاره کنیم که پورشه تایکان ۴S که طبق اعلام EPA ظرفیت پیمایشی معادل ۳۲۶ کیلومتری دارد به پکیج Peformance Battery Plus با قیمت ۶۵۸۰ دلار مجهز شده که پک باتری ۹۳.۴ کیلووات ساعتی به خودرو اضافه می‌کند. پک باتری استاندارد این خودرو ۷۹.۲ کیلووات ساعت ظرفیت دارد، ولی طبق اعلام یکی از مدیران پورشه، تایکان های با پک باتری بزرگ‌تر چند ماه دیگر وارد بازار خواهند شد. ظرفیت پیمایش این نسخه‌ها نیز هنوز اعلام نشده است.

ظرفیت پیمایش رسمی پورشه تایکان 4S مشخص شد

بدون توجه به پک باتری، تمامی نسخه‌های پورشه تایکان ۴S با استفاده از قابلیت OverBoost می‌توانند ۵۶۲ اسب بخار قدرت تولید کنند. در حالت لانچ کنترل، پورشه می‌گوید این خودرو صفر تا صد را در ۳.۸ ثانیه پر می‌کند.

پورشه تایکان ۴S در مدل پایه خود با پک باتری ۷۹.۲ کیلووات ساعتی قیمت پایه‌ای برابر با ۱۰۵ هزار و ۱۵۰ دلار خواهد داشت. مدل مجهز به پک باتری بزرگ‌تر طبق اعلام شرکت قیمت پایه‌ای برابر با ۱۱۱ هزار و ۷۳۰ دلار دارد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar