مرسدس بنز در حال خروج از روسیه است

چهارشنبه 18 آبان 01 ساعت 12:35
مرسدس بنز در حال خروج از روسیه است

مرسدس بنز اعلام کرده که در حال فروش دارایی‌های خود در روسیه است و به زودی از بازار این کشور خارج خواهد شد. وزارت صنعت و تجارت روسیه هم با تایید این خبر اعلام کرده که نمایندگی‌ها و کارخانه بنز در این کشور به شرکتی به نام آوتودوم فروخته خواهد شد.

بنز از سال ۱۹۹۱ و  پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در بازار روسیه فعالیت می‌کرد، اما سال گذشته و پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین فعالیت این شرکت و دیگر خودروسازان در روسیه مشکل شد.

وضع تحریم‌های اقتصادی و بحران دیپلماتیک باعث شده تا اکثر خودروسازان بزرگ جهان فعالیت خود را در روسیه متوقف کنند. فورد هفته گذشته اعلام کرد که خروجش از بازار روسیه نهایی شده و ۴۹ درصد سهمی را که از یک کارخانه روسی داشت فروخته است.

گزارش شده که فولکس‌واگن هم خود را برای فروش دارایی‌هایش در روسیه آماده می‌کند. رنو و استلانتیس هم فعالیت‌ در روسیه را متوقف کرده‌اند.

روسیه برای جبران ضربه‌ تحریم‌ها، به واردات ماشین‌های دست دوم رو آورده است. صادرات ماشین به روسیه شامل تحریم‌‌های این کشور است اما هنوز می‌توان ماشین‌های دست دوم را به صورت شخصی به روسیه فرستاد. خبرگزاری رویترز گزارش داده که ۷۶ درصد از این ماشین‌های دست دوم از ژاپن خریداری می‌شود.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar