نسخه قوی‌تر و سبک‌تر پورشه کیمن T سال آینده می‌آید

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
نسخه قوی‌تر و سبک‌تر پورشه کیمن T سال آینده می‌آید

در ماه ژوئن، وب سایت اتوگاید مدارک ارسالی پورشه به اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگ راه‌های آمریکا را پیدا کرده بود که در آن، اطلاعاتی در مورد خودروهای مدل ۲۰۱۹ این شرکت دیده می‌شد. در این مدارک، اطلاعات دقیق کدهای VIN برای این اداره فدرال ترجمه شده بود. در آن‌ها، به نام چهار مدل پانامرا GTS، پانامرا اسپرت توریسمو جی تی اس، ۹۱۱ اسپیدستر و ۷۱۸ کیمن T اشاره شده بود. در این میان، شرکت ورود دو مدل پانامرا و اسپیدستر را تأیید کرده است. گزارش جدید در اتو اکسپرس منتشر شده که ۷۱۸ کیمن تی نیز قرار است به زودی روانه بازار شود.

اتو اکسپرس می‌گوید کیمن تی تقریباً ۲۲ کیلوگرم به لطف استفاده از صندلی‌های اسپرت، دستگیره درهای پارچه‌ای داخل کابین، حذف سیستم صوتی و شیشه‌های باریک‌تر وزن خود را توانسته کم کند. پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر خطی تقویت شده خودرو که در کیمن اس هم استفاده شده، در این مدل ۳۶۰ اسب بخار تولید می‌کند. عددی که افزایشی ۱۰ اسب بخاری در مقایسه با کیمن S نشان می‌دهد. برای بهبود صدای موتور، شرکت از یک کیت اگزوز اسپرت روی خودرو استفاده کرده است. پکیج اسپرت کرونو، ۱۰ میلی متر کاهش ارتفاع سواری و رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی علاوه بر ارتقای ظاهری خودرو، روی سواری آن هم تأثیر مثبت خواهند داشت.

جزئیات ارائه شده در گزارش اتو اکسپرس در مقایسه با آن چه که در مدارک مذکور آمده متفاوت هستند. در این مدارک گفته شده که مدل کیمن تی با پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی قرار است روانه بازار شود و به میزان قدرت آن هم اشاره‌ای نشده است. ما نیز اعتقاد داریم پورشه این مدل را با موتور ۲ لیتری وارد بازار آمریکا کند. ماه ژوئن امسال، پورشه قطعاً در مورد این که چه پیشرانه‌ای را قصد دارد روی این خودرو ارائه کند مطمئن بوده است. حال باید منتظر ماند و دید دقیقاً چه اتفاقی در این مورد خواهد افتاد.

با این اوصاف، در شرایطی که اتو اکسپرس اعتقاد دارد ۷۱۸ کیمن تی جایگاهی بین کیمن اس و جی تی اس خواهد داشت، به نظر می‌رسد قضاوت اتوگاید در این باره درست و این خودرو، جای خالی بین مدل پایه و مدل گران‌تر کیمن اس را می‌خواهد پر کند.

در مدارک VIN، پورشه وزن خالص کیمن تی را نیز اعلام نکرده است. ولی برای مدل کیمن با گیربکس دستی و PDK به ترتیب وزنی برابر با ۱۶۵۵ و ۱۶۸۵ کیلوگرم ذکر شده است. هر دو عدد در مقایسه با وزن خالص مدل پایه فعلی کیمن افزایش داشته‌اند. اگر حق با اتو اکسپرس باشد و کیمن تی تقریباً ۲۰ کیلوگرم وزن خود را بتواند کاهش دهد، می‌توانیم شاهد مدل کیمن با گیربکس دستی به وزن تقریبی ۱۳۱۵ کیلوگرمی باشیم. این کاهش وزن در مقایسه با کاهش فقط ۵ کیلوگرمی ۹۱۱ تی در مقایسه با مدل پایه خود پیشرفت بسیار خوبی برای پورشه خواهد بود.

بهتر است منتظر اعلام رسمی پورشه در این مورد باشیم. برای ما ماشین بازها، همین بس که پورشه یک مدل فوق العاده دیگر را به زودی می‌خواهد روانه بازار کند.

منبع ترجمه: auto blog

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar