نسل جدید تویوتا سوپرا در نمایشگاه ژنو رونمایی می‌شود

بروزرسانی در: پنج شنبه 29 اسفند 98 ساعت 13:32
نسل جدید تویوتا سوپرا در نمایشگاه ژنو رونمایی می‌شود

در ماه مارس امسال بود که تویوتا اعلام کرد قصد دارد نمونه نهایی تویوتا سوپرا را در نیمه اول سال ۲۰۱۹ رونمایی کند. اکنون، این خودروساز ژاپنی تأیید کرده که نسل جدید خودروی اسپرت آن‌ها ماه ژانویه در نمایشگاه دیترویت رونمایی خواهد شد.

این اتفاق دقیقاً ۵ سال بعد از زمانی رخ خواهد داد که شرکت از کانسپت FT-1 در همین نمایشگاه دیترویت رونمایی کرده بود. همین امسال، تویوتا چند نسخه مسابقه‌ای سوپرا را معرفی کرده بود که همگی پیش نمایشی از مدل جاده‌ای آن بودند. طی ماه‌های اخیر نمونه‌های تستی مجهز به پوشش استتاری بسیاری را مشاهده کرده‌ایم. شرکت تویوتا قبل از رونمایی رسمی خودرو یک تصویر تیزر از کاپوت سوپرا منتشر کرده است.

نسل جدید تویوتا سوپرا در نمایشگاه ژنو رونمایی می‌شود

در مصاحبه‌ای با تتسویا تادا، مهندس ارشد پروژه نسل جدید تویوتا سوپرا، ما متوجه شدیم که این خودرو به یک پیشرانه شش سیلندر خطی توربو، بدنه‌ای با دو برابر مقاومت تویوتا ۸۶ و یک تقسیم وزن فوق العاده ۵۰:۵۰ جلو و عقب مجهز می‌باشد. این خودروی دو سرنشین روی پلت فرمی مشترک با بی ام و Z4 ساخته شده که ماه آگوست در نمایشگاهی البته بسیار متفاوت رونمایی شد: پبل بیچ!

تولید تویوتا سوپرا مدل ۲۰۲۰ از نیمه اول سال ۲۰۱۹ قرار است شروع شود. تویوتا می‌گوید اولین مدل تولیدی آن را به نفع خیریه حراج خواهد کرد. در این زمینه شرکت جزئیات بیشتری ارائه نکرده است. بدون شک، با نزدیک شدن به ۱۴ ژانویه و آغاز به کار نمایشگاه خودروی دیترویت اطلاعات بیشتری در مورد رونمایی جهانی تویوتا سوپرا منتشر خواهد شد. منتظر اخبار بیشتری در این زمینه باشید.

منبع ترجمه: Motor Trend

نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar