برنامه هیوندای برای متفاوت‌تر کردن مدل‌ها از یکدیگر

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
برنامه هیوندای برای متفاوت‌تر کردن مدل‌ها از یکدیگر

هیوندای ظاهراً دیگر نمی‌خواهد تمامی مدل‌های آن‌ها ظاهری شبیه به یکدیگر داشته باشند به همین جهت، در حال آماده کردن یک مسیر طراحی است که طبق آن، هر خودرو ظاهر خاص خود را خواهد داشت.

لوک دانکروولکه، سر طراح هیوندای در مصاحبه‌ای با اتو نیوز اشاره کرده که هیوندای در ابتدا برای شناخته شدن در صنعت خودروی جهان تلاش کرد تا تمامی محصولات شرکت ظاهری نسبتاً یکسان با هم داشته باشند. با رسیدن به این مهم، آن‌ها اکنون می‌توانند خودروهای جذاب‌تری طراحی کرده و مشتریان بیشتر و حتی بهتری را هدف گذاری کنند.

برنامه هیوندای برای متفاوت‌تر کردن مدل‌ها از یکدیگر

این خودروساز کره‌ای طی ماه‌های اخیر دو کانسپت با طراحی بسیار متفاوت رونمایی کرده است و بدین ترتیب، ما پیش نمایشی از سبک طراحی مدل‌های آتی این شرکت را دیده‌ایم. اولین آن‌ها کانسپت سدان HDC-1 Le-Fil Rouge بود که ماه مارس در نمایشگاه ژنو رونمایی شد و با ظاهر اسپرت و مدرن خود، توانست همه نگاه‌ها را به خود جلب کند. فقط چند ماه بعد، هیوندای کانسپت شاسی بلند HDC-2 Grandmaster را رونمایی کرد که هیچ یک از عناصر طراحی آن با Le-Fil مشترک نبود.

دانکروولکه در بخشی از صحبت خود گفته: "ما دیگر نمی‌خواهیم محصولاتمان را کپی یکدیگر بسازیم. وقتی شما دو یا سه مدل را با ظاهری شبیه به هم می‌بینید، هر چقدر هم که خودروهای خوبی باشند خیلی راحت ممکن است علاقه خود به آن خودروها را از دست بدهید."

زبان طراحی جدید کمپانی که Sensual Sportiness نام دارد، روی تمامی مدل‌های آینده هیوندای اعمال خواهد شد و خودروهایی که با این زبان طراحی ساخته خواهند شد، طراحی بدنه‌های اسپرتی خواهند داشت و کاملاً متفاوت خواهند بود.

طبق ادعای دانکروولکه، خودروهای آتی هیوندای از یک سبک طراحی خاص بهره می‌برد که برای مشتریان خود جذابیت‌های بالایی دارد. به عنوان مثال، سوناتا و النترا ظاهر یسیار شبیه به هم دارند، ولی خریداران سوناتا معمولاً پیرتر از خریداران جوان‌تر النترا هستند.

وی در این مورد گفته: "این که اعتقاد داشته باشیم خریدار یک مدل کامپکت سلیقه‌ای مشابه با خریدار یک سدان سایز متوسط دارد کاملاً اشتباه است."

ما بی صبرانه منتظر هستیم تا ببینیم هیوندای برای آینده چه برنامه‌هایی تدارک دیده است. اگر آن‌ها بتوانند به خوبی عناصر طراحی استفاده شده در دو مدل کانسپت مذکور را در مدل‌های جدید مورد بهره برداری قرار دهند، بدون شک این انتظار کاملاً ارزشش را خواهد داشت.

منبع ترجمه: carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar