رونمایی از سیستم استارت و ورود با اثر انگشت روی هیوندای سانتافه

یکشنبه 9 دی 97 ساعت 16:51
رونمایی از سیستم استارت و ورود با اثر انگشت روی هیوندای سانتافه

اگر حساب بانکی شما اجازه خرید یک بنتلی بنتایگای جدید را به شما می‌دهد، می‌توانید هنگام خرید این شاسی بلند لوکس بریتانیایی آپشن اسکنر اثر انگشت روی کنسول مرکزی این خودرو را هم سفارش بدهید. خبر خوب اینجاست که برای داشتن این تکنولوژی روی خودروی خود نیازی به خالی کردن حساب بانکی خود به میزان زیاد ندارید و به زودی روی یکی از مدل‌های در رده قیمتی متوسط بازار قرار است تکنولوژی تشخیص اثر انگشت ارائه شود.

شرکت هیوندای اعلام کرده است که سانتافه ۲۰۱۹ از سه ماهه اول سال آینده میلادی این تکنولوژی را خواهد داشت، ولی همان طور که حدس زده‌اید، ابتدا در برخی بازارهای محدود قرار است ارائه شود. این تکنولوژی توسعه داده شده توسط هیوندای بسیار پیشرفته‌تر بوده و به مالک اجازه می‌دهد باز کردن درها و استارت موتور آن را با استفاده از انگشت خود انجام بدهد.

چگونه کار می‌کند؟ هیوندای یک سنسور اسکن اثر انگشت را روی دستگیره در و یک سنسور دیگر را روی دکمه استارت استاپ قرار داده است. بعد از هم خوانی داده‌های ثبت شده توسط راننده با داده‌های اثر انگشت، سانتافه ۲۰۱۹ تنظیمات دیگر مانند نحوه تنظیم آینه‌های بغل و موقعیت صندلی را به حالت ذخیره شده راننده باز می‌گرداند. در نسخه‌های بعدی هیوندای می‌گوید تنظیمات فرمان، دمای کابین و چندین کاربرد دیگر را قصد دارد به سیستم اضافه کند.

رونمایی از سیستم استارت و ورود با اثر انگشت روی هیوندای سانتافه

در حالی که این تکنولوژی به نظر می‌رسد بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد، ولی هیوندای اشاره کرده که تکنولوژی اثر انگشت در بالا بردن امنیت خودرو نقش بسیار مهمی خواهد داشت. سنسور اثر انگشت هیوندای بخش‌های مختلفی از نوک انگشت راننده را بررسی کرده و به هیچ وجه امکان باز کردن آن با اثر انگشت ساختگی وجود ندارد. جالب این که هیوندای می‌گوید تکنولوژی اثر انگشت ۵ برابر موثرتر از سیستم سنتی کلید و سوئیچ بوده و شانس عدم تشخیص اثر انگشت راننده ۱ در ۵۰ هزار می‌باشد.

هیوندای ادعا کرده این تکنولوژی جدید قابل به روزرسانی است و قطعاً با گذر زمان و توسعه بیشتر آن توسط شرکت، بهتر هم خواهد شد. این تکنولوژی نخستین بار روی سانتافه قرار است ارائه شود، ولی به مرور زمان شاهد ارائه آن روی دیگر مدل‌ها، از جمله پالیسید، که شاسی بلند پرچم دار جدید کمپانی محسوب می‌شود خواهیم بود.

منبع ترجمه: Motor1

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar