هیوندای آیونیک با باتری قدرتمند در راه است

شنبه 14 اردیبهشت 98 ساعت 15:37
هیوندای آیونیک با باتری قدرتمند در راه است

هیوندای موتورز اخیراً اعلام کرده که مدل ۲۰۲۰ خودروی برقی هیوندای آیونیک از باتری بزرگ‌تر و قدرتمندتری برخوردار خواهد شد و به قابلیت‌های مبتنی بر اینترنت اشیا هم مجهز می‌شود.

این روزها که خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست از محبوبیت و استقبال بی نظیری از طرف شهروندان و دولت‌ها برخوردار شده است، به نظر می‌رسد که کمپانی‌های خودروسازی بسیاری هم سعی دارند با توسعه، معرفی و عرضه خودروهای برقی جدید و متنوع نظر، توجه و رضایت آنها را به دست بیاورند و بدین ترتیب در کنار افزایش سهم خود از بازارهای جهانی، نقش پررنگی در حفاظت از محیط زیست ایفا کنند.

اکنون اخیراً کمپانی کره‌ای هیوندای موتورز در مورد عرضه خودروی برقی هیوندای آیونیک (Ioniq) عنوان کرده که مدل جدید این خودرو که قرار است در سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه شود، تغییرات زیادی نسبت به نسخه و مدل کنونی خود خواهد داشت که از مهم‌ترین آنها می‌توان به باتری بزرگ‌تر و قدرتمندتر برای پیمایش مسافت‌های طولانی‌تر و قابلیت‌های هوشمند و مبتنی بر اینترنت اشیا اشاره کرد.

این طور که به نظر می‌رسد این خودروساز محبوب کره‌ای خط تولید هیوندای آیونیک را که تاکنون در بازارهای بین‌المللی از استقبال بی‌نظیری از طرف مشتریان خودرو رو به رو شده است، ارتقا ببخشد تا علاقمندان بتوانند نسخه‌های هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام برقی و الکتریکی را از این خودرو تهیه، خریداری و استفاده کنند.

نسخه تمام برقی این خودرو که قرار است در سال ۲۰۲۰ میلادی به بازارهای جهانی عرضه شود، به یک باتری بزرگ‌تر با ظرفیت ۳۸.۳ کیلووات ساعت که در مقایسه با مدل کنونی ظرفیتش ۳۶ درصد بیشتر است، مجهز خواهد شد.

بر اساس گزارشی که در وب سایت engadget آمده است، همچنین هیوندای قصد دارد با افزایش ظرفیت و قدرت باتری به کار رفته در این خودرو، هدف پیمایش مسافت آن را به ۲۹۴ کیلومتر معادل ۱۸۳ مایل برساند.

خیلی از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

پس خیلی از کمپانی‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک باعث شده است کمپانی‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

خودروهای پلاگین هیبریدی که به اختصار PHEV نامیده می‌شوند، در مقایسه با مدل‌های هیبریدی به باتری‌های قدرتمندتری مجهز شده‌اند پس مسافت قابل پیمایش آنها هم در حالت تمام برقی بیشتر است. همانطور که از نام اینگونه خودروها مشخص است، باتری‌های به کار رفته در آن قابلیت شارژ شدن با برق شهری در منزل یا ایستگاههای شارژ مخصوص این خودروها را دارند. در صورتی که باتری ظرفیتش رو به اتمام باشد، موتور الکتریکی در کنار موتورهای بنزینی کار خواهد کرد.

ولی هیوندای آیونیک که یکی از محبوب‌ترین خودروهای هیبریدی در جهان است و با بهره‌مندی از باتری‌های قدرتمند برقی که حالت کمکی به موتورهای بنزینی و دیزلی این گونه خودروها دارند، در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۴.۱ و ۳.۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar