پایان همکاری تویوتا و ایسوزو

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
پایان همکاری تویوتا و ایسوزو

در نوامبر سال ۲۰۰۶، تویوتا و ایسوزو یک قرارداد همکاری مشترک امضا کرده و فعالیت مشترک خود روی طراحی و ساخت موتورهای دیزلی را آغاز کردند. طبق این قرارداد، تویوتا توافق کرده بود که ۵.۸۹ درصد سهام ایسوزو را خریداری کند.

امروز، خبری منتشر شده که دو شرکت توافق کرده‌اند به همکاری خود پایان دهند و قرار است، تویوتا کلیه سهام خود در شرکت ایسوزو را در آینده‌ای نزدیک به طور کامل بفروشد.

برخلاف این قطع همکاری، دو شرکت می گویند قصد دارند ارتباطات قوی بین همدیگر را با همکاری روی برخی پروژه‌های در حال انجام ادامه دهند. همچنین مقامات دو شرکت گفته‌اند که احتمال همکاری دوباره تویوتا و ایسوزو روی پروژه‌های دیگر نیز وجود دارد.

 شرکت تویوتا، با انتشار بیانیه‌ای گفته: "در شرایط فعلی بازار و با تغییراتی که به وجود آمده، شرکت‌ها مجبور شده‌اند تا به دلیل پیشرفت‌های اندک حاصل شده در بعضی بخش‌ها، برخی از پروژه‌های قدیمی خود را تعطیل کرده و هزینه و زمان خود را صرف موارد دیگری بکنند. از این رو، تویوتا و ایسوزو تصمیم گرفته‌اند تا نوع همکاری‌های مشترک خود را با توجه به شرایط فعلی بازار تغییر بدهند."

محبوب‌تر شدن خودروهای الکتریکی قطعاً روی تصمیم دو شرکت بر پایان دادن به همکاری مشترک روی پروژه موتورهای دیزلی تأثیر زیادی داشته است. در همین راستا، گفته می‌شود تویوتا قصد دارد روی طراحی و توسعه تکنولوژی‌های نسل آینده خودروهای تجاری با شرکت هینو موتورز تمرکز کند. شرکت مذکور هم اکنون با شاخه خودروهای تجاری فولکس واگن برای طراحی پیشرانه‌های الکتریکی و تکنولوژی‌های رانندگی خودران همکاری دارد.

پایان همکاری تویوتا و ایسوزو

در بیانیه مشترک تویوتا و ایسوزو گفته شده که صنعت خودرو در بحبوحه یک تغییر بزرگ است و شرکت‌ها برای زنده ماندن، باید خود را با این تغییرات وفق بدهند. در بخشی از این بیانیه نیز گفته شده که دو کمپانی فعالیت‌های مشترک خود را برای فعال ماندن در دو بخش تجاری و مسافری بازار خودرو گسترش خواهند داد.

منبع ترجمه: carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar