انتشار جزئیاتی جدید از پیشرانه جدید موتورسیکلت‌های بی ام و

دوشنبه 11 آذر 98 ساعت 12:30
انتشار جزئیاتی جدید از پیشرانه جدید موتورسیکلت‌های بی ام و

شرکت بی ام و این روزها اطلاعات و جزئیات بیشتری در مورد پیشرانه موتورسیکلت جدید ۲ سیلندر باکسر خود منتشر می‌کند که تاکنون در چهار مدل موتورسیکلت کانسپت که طی سال اخیر رونمایی شدند استفاده شده بود. ظاهراً به زودی می‌توانیم این موتور را روی مدل‌های تولیدی ببینیم.

این پیشرانه ۱.۸ لیتری فلت توئین با نام Big Boxer قبلاً روی کانسپت R18/2، کانسپت R18 و دو موتورسیکلت کانسپت Departed by Zon و Revival Cycles Birdcage استفاده شده بود. گفته می‌شود Big Boxer قوی‌ترین پیشرانه باکسر تولید شده توسط بی ام و است که با ۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور قطعاً حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

بی ام و می‌گوید طراحی این پیشرانه بسیار شبیه به اولین پیشرانه موتورسیکلت باکسر هواخنکی است که نخستین بار سال ۱۹۲۳ رونمایی شد و توانست تا حدوداً ۷۰ سال در بازار باقی بماند. پیشرانه جدید Big Boxer همان طراحی سوپاپ‌ها و قاب موتور و گیربکس جدا داشته و به گونه‌ای طراحی شده که هم بادوام بوده و هم نگهداری‌اش راحت باشد. البته پیشرانه جدید Big Boxer توسط روغن و هوا خنک می‌شود و میل لنگ فولادی آن یک بلبرینگ اصلی اضافی در مرکز دارد تا در برابر ضربات سیلندرهای بزرگ مقاومت بیشتری داشته باشد. قاب انجین این پیشرانه نیز از نوع عمودی اسپلیت و از جنس آلومینیوم است.

در طراحی این پیشرانه بی ام و همچنین از پیشرانه‌های ۲ سیلندر R5 و R51 تولید بین ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۱ و R51/2 تولید بین ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۱ الهام گرفته است. در این پیشرانه‌ها دو میل سوپاپ توسط میل لنگ و به وسیله یک زنجیر آستین مانند با موقعیت مشابه در چپ و راست بالای میل لنگ می‌چرخند. با این طراحی اسبک‌ها کوتاه‌تر شده و حجم در حال حرکت کاهش پیدا می‌کند. در سرعت‌های بالا نیز موتور پایداری بیشتری خواهد داشت.

گیربکس این پیشرانه شش دنده بوده و آپشن دنده عقب هم دارد. گشتاور آن نیز به چرخ‌های عقب ارسال می‌شوند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar