گیربکس دستی برای جانشین برقی لکسوس LFA

پنج شنبه 24 آذر 01 ساعت 11:31
گیربکس دستی برای جانشین برقی لکسوس LFA

لکسوس سوپرکار الکتریکی خود را با دنده دستی به بازار عرضه خواهد کرد. لکسوس در همایشی در شهر بروکسل پایتخت بلژیک اعلام کرد که این خودرو پدال کلاچ دارد و سیستمی برایش طراحی شده که دور موتور را برای راننده شبیه‌سازی می‌کند. 

جعبه‌دنده ماشین‌های الکتریکی در حالت عادی یک سرعته است و به همین دلیل راننده این ماشین‌ها دنده عوض نمی‌کند.

پروژه زمانی آغاز شد که مهندسان لکسوس به این فکر افتادند که با الکتریکی شدن ماشین‌ها دلشان برای چه چیزی در ماشین‌های بنزینی تنگ می‌شود. آنها سپس برای شاسی‌بلند الکتریکی کارخانه به طور آزمایشی یک دنده دستی ساختند. نتیجه خوب این آزمایش پروژه را جدی کرد و لکسوس می‌گوید به احتمال زیاد این امکان به مدل‌های آینده لکسوس اضافه خواهد شد.

در این سیستم همه چیز به صورت نرم‌افزاری بازسازی می‌شود. اما نتیجه آنقدر واقعی است که لکسوس می‌گوید اگر پدال گاز و کلاچ درست کنترل نشود، ماشین خاموش شده یا در سربالایی رو به عقب حرکت می‌کند. راننده همچنین می‌تواند سرعت تعویض دنده‌ها را با سلیقه خود تنظیم کند.

لکسوس در حال کار بر روی یک سوپرکار الکتریکی است. کانسپتی از این ماشین نمایش داده شده و خودروساز ژاپنی می‌گوید آن را در چند سال آینده به بازار عرضه خواهد کرد. اطلاعات فنی زیادی درباره ماشین منتشر نشده، اما گفته می‌شود دو موتور الکتریکی دارد و شتابش حدود دو ثانیه است.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar