افت ۱۸ درصدی تولید خودرو

شنبه 12 بهمن 98 ساعت 17:07
افت 18 درصدی تولید خودرو

تولید انواع خودرو در طول ۱۰ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۱۷.۷ درصد کاهش یافت.

طی ۱۰ ماهه امسال ۶۷۰ هزار و ۲۱۹ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۷ درصد کاهش داشته است. در این مدت ۶۱۳ هزار و ۵۰۸ دستگاه سواری توسط گروه‌های خودروساز تولید شد که این رقم هم در مقایسه با مدت مشابه سال اخیر ۱۹.۲ درصد کاهش داشته است.

طی ۱۰ ماهه امسال تولید ون ۸۵.۵ درصد، مینی‌بوس و میدل با ۵۷.۲ درصد، اتوبوس‌ ۱۴.۶ درصد و کامیونت، کامیون و کشنده ۷۲ درصد کاهش داشته است. در عین حال، تولید وانت نسبت به مدت مشابه سال اخیر ۲۵.۱ درصد افزایش داشته است.

افت 18 درصدی تولید خودرو

بررسی وضعیت تولید انواع خودرو در دی‌ ماه امسال هم نشان می‌دهد در این ماه ۹۶ هزار و ۶۵۲ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده که نسبت به دی ۹۷ افزایش ۸۴.۹ درصدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه کرده است. در این ماه، تولید سواری به ۸۸ هزار و ۶۵۷ دستگاه رسیده که در مقایسه با دی سال اخیر ۸۵.۶ درصد افزایش داشته است.

افت ۱۸ درصدی تولید ایران خودرو

در بررسی وضعیت تولید شرکت صنعتی ایران‌ خودرو طی ۱۰ ماهه امسال هم باید به افت ۱۸.۲ درصدی تولید انواع خودرو توسط این گروه خودروسازی اشاره کنیم به صورتی که در این مدت ۲۹۳ هزار و ۵۱۷ دستگاه انواع خودرو توسط ایران‌ خودرو به تولید رسیده است. طی ۱۰ ماهه امسال تولید سواری توسط ایران‌ خودرو با کاهش ۱۷.۶ درصدی نسبت به دی ۹۷ همراه بوده و به عدد ۲۸۸ هزار و ۲۵۱ دستگاه رسیده است.

افت 18 درصدی تولید خودرو

تولید انواع خودرو توسط شرکت صنعتی ایران‌ خودرو در دی امسال هم به ۵۰ هزار و ۲۲۶ دستگاه رسید که نسبت به دی سال اخیر رشد ۱۱۸.۱ درصدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان می‌دهد. در این ماه، تولید سواری توسط ایران‌ خودرو معادل ۴۸ هزار و ۶۱۵ دستگاه بود که نسبت به دی ۹۷ با رشد ۱۱۹.۱ درصدی همراه بوده است.

کاهش ۳ درصدی تولید سایپا

در بررسی وضعیت تولید شرکت صنعتی سایپا طی ۱۰ ماهه امسال هم باید به کاهش ۳ درصدی تولید انواع خودرو در این شرکت خودروسازی اشاره کنیم به صورتی که در این مدت ۳۴۲ هزار و ۳۸۳ دستگاه انواع خودرو توسط سایپا به تولید رسیده است. تولید سواری در این شرکت خودروسازی هم طی ۱۰ ماهه امسال ۳۰۰ هزار و ۲۲۴ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال اخیر ۶.۸ درصد کاهش داشته است.

افت 18 درصدی تولید خودرو

تولید سایپا در دی امسال هم به ۴۲ هزار و ۳۵۹ دستگاه رسید که نسبت به دی ۹۷ رشد ۷۶.۷ درصدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته است. در این ماه ۳۷ هزار و ۱۷۱ دستگاه سواری توسط سایپا به تولید رسیده که نسبت به مدت مشابه سال اخیر رشد ۷۶.۹ درصدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه کرده است.

فارس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar