افزایش تولید خودروهای سواری و کمباین

چهارشنبه 26 آذر 99 ساعت 12:11
افزایش تولید خودروهای سواری و کمباین

بر اساس تازه ترین آمار اعلام شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال اخیر، در تولید انواع خودروها به جز اتوبوس، مینی‌بوس و ون، رشد تولید دیده می‌شود و در مقابل، کمباین‌ها با رشد ۴۱.۳ درصدی بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده اند.

گزارش عملکرد تولید انواع خودروها طی هشت ماهه سال جاری نشان می‌دهد که به ترتیب کمباین (ماشین‌های برداشت محصولات دانه‌دار کشاورزی)،  انواع سواری، وانت و تراکتور رشد تولید ۹.۱ درصدی تا ۴۱.۳ درصدی داشته و در این میان، تنها اتوبوس، مینی‌بوس و ون، آن هم زیر ۱۰ درصد کاهش تولید داشته‌اند.

در مدت یاد شده سال جاری ۵۴۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو سواری تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال اخیر که ۴۴۷ هزار و ۳۰۰ دستگاه بوده، رشد ۲۱.۳ درصدی را ثبت کرده است.

آمار تولید وانت‌ها هم نشان می‌دهد که تعداد وانت‌های تولیدی در هشت ماهه امسال با رشد ۲۰.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال اخیر به ۵۲ هزار و ۸۲۸ دستگاه رسیده است. در مدت مشابه سال اخیر میزان تولید وانت‌ها، ۴۳ هزار و ۸۷۷ دستگاه بوده است.

در مدت هشت ماهه امسال با تولید ۳۸۳ دستگاه کمباین، این مدل خودروها افزایش ۴۱.۳ درصدی تولید را تجربه کرده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال اخیر میزان تولید کمباین ۲۷۱ دستگاه بوده است.

بر اساس این گزارش، کمترین رشد تولید مختص تراکتور است که از ۱۲ هزار و ۲۸۲ دستگاه تولید شده در هشت ماهه سال اخیر به ۱۳ هزار و ۹۵۰ دستگاه در مجموع هشت ماهه امسال رسیده و رشد ۹.۱ درصدی را تجربه کرده است.

در مقابل آمار تولید انواع خودروها نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، تعداد اتوبوس، مینی‌بوس و ون‌های تولیدی نسبت به مدت مشابه سال اخیر کاهش یافته است.

در مدت یاد شده امسال،  ۱۲۶۵ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون تولید شده است که در مقایسه با ۱۱۸۸ دستگاه تولید شده در مدت مشابه سال اخیر، افت ۶.۱ درصدی تولید را نشان می‌دهد. 

علاوه بر این، میزان تولید لاستیک خودرو هم در هشت ماهه امسال نسبت به همین ایام در سال اخیر که ۱۴۲ هزار و ۲۰۰ تن بوده است، به ۱۷۷ هزار و ۷۰۰ تن رسیده و رشد ۲۵ درصدی را رقم زده است.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar