احتمالاً خودروسازان خودروهای سالم تولید کرده و آنها را انبار کردند

بروزرسانی در: چهارشنبه 5 تیر 98 ساعت 13:16
احتمالاً خودروسازان خودروهای سالم تولید کرده و آنها را انبار کردند

مدیر کل تعزیرات استان تهران عقیده دارد احتمالاً خودروسازان در گذشته خودروهایی سالم و کامل تولید کرده و آنها را انبار کردند و حال که قیمت چهارچرخ‌ها افزایش پیدا کرده این خودروها را به بازار عرضه می‌کنند.

محمدعلی اسفنانی مدیر کل تعزیرات استان تهران ، در خصوص ادعای خودروسازان مبنی بر کمبود قطعه، گفت: اگر عدم تولید این شرکت‌ها ناشی از کسری قطعه است تمامی خودروها باید در دو یا حداکثر سه نوع قطعه مشترک مثل کیسه هوا، ecu و... نقص داشته باشند این در حالی است که در بازدیدهای به عمل آمده هر خودرو یک قطعه مثل بالابر شیشه، پخش خودرو و... کم دارد.

خودروهای موجود در پارکینگ خودروسازی‌ها به خاطر نبود قطعات بسیار ابتدایی، ناقص مانده است

مدیر کل تعزیرات استان تهران افزود: خودروهای موجود در پارکینگ خودروسازی‌ها به خاطر نبود قطعات بسیار ابتدایی ناقص مانده است؛ در واقع خودرویی که دستگاه پخش ندارد ناقص محسوب نمی‌شود و خودروسازان می‌توانند با کسر هزینه این قطعات ابتدایی، خودرو را به مشتری تحویل دهند و  فرد قطعه موردنظر را از بازار آزاد تأمین کند.

پارادوکس خودروسازان؛ فروش فوری علیرغم تأخیر در عمل به تعهدات

مدیر کل تعزیرات استان تهران با ذکر اینکه خودروسازان به خبرنگاران اجازه دهند تا از انبار خودروهای ناقص بازدید کنند، اظهار کرد: علیرغم اینکه خودروسازان ادعا می‌کنند قطعات موردنیاز برای تولید را در اختیار ندارند ولی فروش فوری انجام می‌دهند؛ حال باید پرسید اگر خودروسازان با کمبود قطعه مواجه هستند چگونه می‌توانند خودروهای فروخته شده در فرآیند فروش فوری را به مردم تحویل دهند و در صورتی که قطعات را در اختیار دارند دلیل تأخیر در عمل به تعهدات چیست؟

اسفنانی ادامه داد: این عملکرد خودروسازان، احتمال اینکه خودروسازان در گذشته خودروهایی سالم و کامل تولید کرده و آنها را انبار کردند و حال که قیمت چهارچرخ‌ها افزایش پیدا کرده آنها را به بازار عرضه می‌کنند افزایش می‌دهد؛ این اقدام مصداق بارز احتکار است و در صورت اثبات با آن برخورد می‌شود.

مخدوش کردن قیمت‌ها با هدف گران فروشی تخلف است

مدیر کل تعزیرات استان تهران در خصوص مخدوش کردن قیمت‌ها با هدف گران فروشی، بیان کرد: این اقدام تخلف است و مردم در صورت مشاهده از طریق سامانه ۱۳۵ آن را گزارش کنند تا با آن برخورد شود.

 

تقاضای خودرو به شدت کاهش یافت

وضعیت صنایع خودروسازی ارگ جدید بم بحرانی است

به هیچ عنوان وانت پژو ۳۰۱ را در خیابان نخواهیم دید

آیا خودروسازان توان تکمیل کردن خودروهای ناقص را دارند؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "احتمالاً خودروسازان خودروهای سالم تولید کرده و آنها را انبار کردند"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
علیرضا
مهمان

خیانت چیه دقیقا” ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به چی میگن خیانت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا مردم باید اذیت بشن تا کاری به کارتون نداشته باشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا باید درگیر روزمرگی و درگیری های بی دلیل باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه داریم اینقدر ظلم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
***
چرا مردم متحد نمیشن خودروساز لگن ساز کلاهبردار تحریم کنن.؟؟؟؟؟؟؟؟
باید تحریم خرید خودروی گران صورت پذیرد تا مردم هم به یه رفاه نسبی که همه جای دنیا وجود دارد برسن.