احتمال تعطیلی کرمان موتور و بیکاری ۱۰ هزار نیرو

بروزرسانی در: شنبه 16 شهریور 98 ساعت 11:10
احتمال تعطیلی کرمان موتور و بیکاری 10 هزار نیرو

وزارت صمت در ارتباط با موضوع صنعت بسیار منفعلانه عمل می‌کند و بیشتر انرژی خود را بر روی تجارت معطوف کرده است.

مدیرعامل کرمان موتور در گفت‌وگویی با ذکر این مطلب گفت: متأسفانه وزارت صمت و شخص وزیر تمام تلاششان را بر روی کنترل تجارت و مدیریت صادرات و واردات کشور گذاشته و تقریباً از صنعت غافل شده‌اند.

سامان فیروزی با اشاره به نشستی که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور رییس‌کل بانک مرکزی، معاون وزیر اقتصاد و دارایی، استاندار کرمان و دیگر اعضای ستاد  و همچنین خودروسازان و قطعه سازان استان کرمان برگزار شد، افزود: تلاش کردیم مشکلاتی را که بیشتر در خصوص کمبود نقدینگی ناشی از تحمیل سیاستهای ارزی سال پیش و قیمت گذاریهای دستوری و نرخ ارز بود و رییس‌کل بانک مرکزی اطلاعات کاملی از آنها نداشت مطرح کنیم   جناب همتی هم با روی گشاده به تمام مشکلات گوش کرده و قول دادند همه تلاش خود را برای رفع این معضلات به‌کار ببندند.

مدیرعامل کرمان موتور در خصوص ریشه مشکلات به وجود آمده برای فعالان صنعت خودرو کرمان هم گفت: ریشه تمامی مشکلات از سیاست‌های ارزی دولت در سال اخیر و انفعال وزارت صنعت که اساساً می‌بایست از تولیدکنندگان حمایت کند، نشأت می‌گیرد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون تمام انرژی ما صرف عمل به تعهدات و دستورالعمل‌های وزارتخانه شکه سال پیش در خصوص قیمت خودروهای پیش‌فروش شده بود و پرداخت مابه التفاوت های نرخ ارزی شد که به ما تحمیل شد.

فیروزی افزود: به همین خاطر اکنون دیگر توان و نقدینگی برای ادامه کار در خودروسازان استان کرمان وجود ندارد و ما به جناب همتی اعلام کرده‌ایم اگر طی یک ماه آتی نقدینگی مورد نیاز به صنعت خودرو کرمان تزریق نشود مجبور به تعطیلی و بیکاری بیش از ۱۰ هزار نیروی کار مستقیم هستیم.

مدیرعامل کرمان موتور با اشاره مجدداً به اینکه بخش بزرگی از بحران امروز خودروسازان به خاطر تصمیم‌های دولت در سال اخیر است اظهار کرد: با این‌ وجود وزارت صمت پس از معلق کردن تمام آیین‌نامه‌های فروش و پیش‌فروش؛ از ابتدای سال ۹۸ تاکنون حتی یک مجوز برای پیش فروش بر اساس دستورالعمل جدید ابلاغ نکرده است.

او ادامه داد: در حال حاضر کمیته‌ای در وزارت صمت وجود دارد که اعضای اصلی آن معاونت امور صنایع وزارت صمت، رییس سازمان حمایت و معاونت بازرگانی وزارت صمت هستند، که تمامی مجوزها باید از طرف این کمیته تصویب شود، با این‌وجود در طول ماه‌های گذشته هیچ مصوبه‌ای از این کمیته خارج نشده است، گویا هدف این کمیته متوقف کردن تولید است.

فیروزی تصریح کرد: این کمیته حتی نظر منفی هم نمی‌دهد و تنها تصمیم‌گیری را از نشستی به نشست دیگر به تعویق می‌اندازد.

عصر خودرو

شاسی بلند جدید کرمان موتور رویت شد

پیکاپ جدید کرمان موتور را بیشتر بشناسید

کاهش ۷۰ درصدی تولید خودروهای دوگانه سوز

آیا دولت به بخش خصوصی صنعت خودرو کمک می‌کند؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

5 دیدگاه ها برای "احتمال تعطیلی کرمان موتور و بیکاری ۱۰ هزار نیرو"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
کیهان
مهمان

به امید تعطیلی دو اشغال ساز دیگه

yashar
مهمان

متاسفم برلی منی که جک دارم خیلی بد میشه

Amir
مهمان

کدوم خودروسازی اینکه محصولات هیوندای و لیفان بیارن مونتاژ کنن اسمش شد خودرو سازی همین بهتر که تعطیل بشه ما خودروی داخلی از این خودرو ساز ندیدیم همش مال این شرکت اون شرکته

yashar
مهمان

شما ماشین های اشغال داخلی دوست داری لطفا نظر نده اوکیییی؟؟؟

محمد امین
مهمان

باز از ایران فرغون و سایپا درپیت که بهتر بود ، معلومه خیلی از تولیدات داخلی خوشت میاد،