معرفی لاماری ایما هیبریدی

بروزرسانی در: دوشنبه 9 مرداد 02 ساعت 09:52
معرفی لاماری ایما هیبریدی

لاماری ایما HEV یک محصول هیبریدی است که به تازگی شرکت آرین پارس موتور مشخصات فنی آن را روی سایت خود منتشر کرده است.

این خودرو دارای موتور بنزینی چهار سیلندر توربوشارژر با حجم ۱.۵ لیتر است که با پیشرانه برقی همراهی می‌شود. قدرت اسب بخاری آن حداکثر ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور آن ۳۰۰ نیوتن متر است. انتقال قدرت در این خودرو توسط گیربکس HEV انجام می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی لاماری ایما HEV حدود ۵.۳ لیتر در صد کیلومتر است که برای یک کراس‌اوور هیبریدی مناسب به حساب می‌آید.

جدول مشخصات فنی لاماری ایما هیبریدی

خودرو لاماری ایما HEV
نوع پیشرانه هیبریدی
سوخت بنزین-برق
نوع پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتر چهار سیلندر توربوشارژر
توان حداکثر ۱۷۴ اسب بخار
گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر
مصرف سوخت ترکیبی حدود ۵.۳ لیتر در صد کیلومتر

طراحی ظاهری لاماری ایما هیبریدی

در مورد ظاهر خودرو نیز تغییراتی انجام شده است که به لامبورگینی اوروس شباهت دارد. در بخش دماغه خودرو، سپر کاملاً مورد بازنگری قرار گرفته و لبه بالای جلوپنجره حالت V شکل به خود گرفته است که به یاد لامبورگینی اوروس می‌اندازد. همچنین، ورودی هوای مرکزی سپر نیز عضلانی تر شده و دو قطعه کرومی عمودی در دو طرف سپر اضافه شده است. پکیج چراغ‌های اصلی هم حالتی عمودی به خود گرفته و در دو سوی سپر خودرو جانمایی شده‌اند.

در نمای کناری، لبه پایین درها نیز تغییر کرده و یک قطعه پلاستیکی مشکی رنگ مزین به نوار کرومی به آن‌ها اضافه شده است. همچنین، در نمای عقب نیز سپر و دیفیوزر مورد بازنگری قرار گرفته‌اند و پلاک نیز در قسمت دیفیوزر جانمایی شده است. دو خروجی هوای مصنوعی هم در پایین چراغ‌ها طراحی شده که حس و حال اسپرت این خودرو را به بیننده القا می‌کنند.

 

امکانات و تجهیزات لاماری ایما هیبریدی

کابین لاماری ایما HEV نیز دارای داشبوردی مشابه نسخه‌های استاندارد و X است با برخی اضافات دکوراتیو و دوخت‌هایی با رنگ سبز فسفری. احتمالاً نسخه هیبریدی لاماری از تجهیزات بسیار کامل‌تری نیز بهره‌مند خواهد بود که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم‌های هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ‌های جلو ال‌ای‌دی، صندلی‌های برقی جلو، گرم‌کن صندلی‌های جلو، صندلی راننده مجهز به سردکن و ماساژور، صندوق بار برقی و سنسور پارک جلو اشاره کرد.

خودروبانک

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar