افزایش تولید خودروهای گازسوز در سال ۹۹

سه شنبه 29 بهمن 98 ساعت 13:33
افزایش تولید خودروهای گازسوز در سال 99

مدیرعامل ایران ‌خودرو در همایش موتورهای درونسوز گفت: هدف‌گذاری کردیم میزان تولید خودروهای گازسوز در سال ۹۹ افزایش یابد و به ۲۶ درصد از کل تولیدات ایران ‌خودرو برسد.

فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: در حوزه تحولات محیط کلان باید به استانداردهای جهانی اشاره کرد. وضعیت انتشار گازهای آلاینده به ۲ برابر در جهان رشد کرده است.وی ادامه داد: ۲۰ میلیون خودرو در کشور رفت و آمد می‌کند‌. ما باید حرکتی در زمینه نوسازی خودروها انجام دهیم. حاضریم در این قضیه نقش‌آفرینی داشته باشیم. از سال ۲۰۱۵ سرعت مجموعه اقدامات انجام شده برای جلوگیری از انتشار گازهای آلاینده بیشتر شده است. در سال ۲۰۲۰ هنوز ۸۵ درصد از سوخت مورد استفاده در خودروها مربوط به سوخت‌های فسیلی است. البته باید به موضوع خودروهای برقی و هیبریدی توجه کرد.

مقیمی اظهار کرد: در کشور هم سهم قابل توجهی از سوخت مورد استفاده فسیلی است. یکی از رویکردهای ایران‌خودرو تغییر رویکرد و حرکت به سمت استفاده از سوخت گاز بود. در سال ۱۳۹۹ هدف‌گذاری کردیم که ۲۶ درصد خودروها گازسوز باشند.

وی گفت: در بحث برقی‌سازی اقداماتی را انجام داده‌ایم. المان‌ها را یکی پس از دیگری را وارد کرده‌ایم و حتی فرمان برقی به خودروها وارد شده است. کار تحقیقاتی موتور ۳ سیلندر هم شروع شده و در تلاش هستیم به نتیجه برسیم.مدیرعامل ایران‌خودرو اشاره کرد: عدم تناسب بعضی استانداردهای با شرایط محیطی یکی‌از چالش‌های اساسی خودروسازان است. شیب تند تغییرات استانداردها موجب شده به مشکل بخوریم و باید این موارد متناسب‌سازی شود. در حوزه زیرساخت‌ها هم مشکل وجود دارد که این قضیه به خودروسازان مربوط نمی‌شود.

وی در پایان اشاره کرد: ما در سه حوزه هم کوچک‌سازی هم برقی‌سازی و هم سوخت کم کربن اقداماتی انجام دادیم. ۴ مسیر در این راه تعیین کردیم و قدم‌هایی برداشتیم. نقشه راه موتور ایران‌خودرو در هیات مدیره این شرکت به تصویب رسیده است. یکی از این موارد مربوط به افزایش ظرفیت تولید موتورهای گازسوز است.

گسترش نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar