برنامه‌های ایران خودرو برای بهبود کیفیت خودروها

چهارشنبه 27 فروردین 99 ساعت 16:10
برنامه‌های ایران خودرو برای بهبود کیفیت خودروها

شرکت صنعتی ایران خودرو برنامه‌ها و پروژه‌های گوناگونی را برای ارتقا و تحول کیفیت در زنجیره ارزش تولید خودرو با تکیه بر توانمندی سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای اجرا در سال جهش تولید تدارک دیده است.

جهش تولید در این شرکت صنعتی همراه با ارتقای کیفیت محصولات خواهد بود و برهمین اساس ارتقای سطح کیفیت محصول سمند به سه ستاره و هایما اس.۵ به چهار ستاره دردستور کار قرارداد و بهبود ۱۰ درصدی امتیاز کیفیت دیگر محصولات از جمله خانواده محصولات پژو ۲۰۶، پژو۲۰۷، دنا و همچنین بهبود در بعضی مکانیزم‌ها و سیستم‌های خودرویی  و موتور هم  از جمله پروژه‌های بهبود کیفیت در حوزه محصولات، سیستم و قطعات در سال جاری اجرایی می‌شود.

برمبنای این گزارش ،تأمین مواد اولیه، قطعات و مجموعه‌های با کیفیت هم‌زمان با پیشبرد برنامه‌های ساخت داخل، تحقق تولید با کیفیت با اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های بهبود کیفیت، نظارت کیفی ویژه بر فرآیندهای صادرات، لجستیک، تحویل و ارائه خدمات بدون نقص از اولویت‌های حوزه کیفیت در سال ۹۹ است و برای دستیابی به اهداف، نسبت به تدوین برنامه‌ها در راستای ارتقای سطح رضایت‌مندی مشتریان اقدام شده است.

همچنین هم اکنون تمامی محصولات تولیدی  رضایت بالاتر از شاخص متوسط صنعت دارند. مراجعات و قطعات برگشتی در شبکه خدمات پس از فروش (R100 و C100) نیز از شاخص‌های مهم ارزیابی رضایت‌مندی مشتریان است که در سال اخیر بهبود ۱۹ درصدی در شاخص مراجعات (R100) در بازه ۱۰هزار کیلومتر  نسبت به سال۹۷ تجربه شده است. همچنین در شاخص برگشتی قطعات (C100) در بازه ۱۰هزار کیلومتر هم بهبود ۱۶ درصدی نسبت به سال ۹۷ به ثبت رسیده است.

دراین گزارش آمده است ، براساس آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ،رضایت مشتریان ازسبد محصولات شرکت صنعتی ایران خودرو در دوشاخص (CSI) روند افزایشی و درشاخص ایرادات اظهار شده توسط مشتریان (IQS) دارای روند کاهشی و رو به بهبود  بوده است .

شاخص ایرادات اظهار شده توسط مشتریان در محصولات پژو ۲۰۶ هاچ بک و دنا طی ماه‌های اخیر علاوه بر ادامه روند کاهشی و رو به بهبود ،اهداف ابلاغیه  وزارت صنعت ،معدن و تجارت در شاخص یاد شده برای این  محصولات محقق شده است .

ایکوپرس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar