تکمیل ۴۱ هزار دستگاه خودرو توسط ایران خودرو

شنبه 1 شهریور 99 ساعت 16:16
تکمیل 41 هزار دستگاه خودرو توسط ایران خودرو

شرکت صنعتی ایران ‌خودرو در مرداد ماه سال جاری، باوجود تعطیلات تابستانی این خودروسای و همچنین قطعه‌سازان توانست با همراهی تامین ‌کنندگان خود بیش از ۴۱ هزار دستگاه خودرو را تجاری سازی کرده و به بازار عرضه کند.

طبق آمار تولید در شرکت صنعتی ایران خودرو، در مرداد ماه امسال ۳۱ هزار و ۴۶۸ دستگاه خودرو تولید و ۴۱ هزار و ۳۸۷ دستگاه خودرو تکمیل و تجاری سازی شده است.

طبق اعلام این شرکت خودروسازی با تعداد ثبت شده خودروهای تجاری‌ سازی شده در مردادماه، ‌ رکورد تجاری ‌سازی هفتگی خودروها طی دو سال گذشته در هفته پایانی مرداد ماه امسال شکسته شد.

در هفته گذشته ۱۸ هزار و ۶۰۳ خودرو تکمیل و تجاری ‌سازی شده است و این در حالی است که تعطیلات تابستانی صنعت قطعه‌سازی همزمان با تعطیلات ایران ‌خودرو از ۲۳ مرداد ماه تا امروز (اول شهریور) بوده است اما کارگران خطوط تکمیل‌کاری شرکت صنعتی ایران ‌خودرو در هفته پایانی مردادماه (ایام تعطیلات) در محل کار حضور یافته و با تکمیل خودروهای دارای کسری قطعه، بخش قابل توجهی از این خودروها را تکمیل و تجاری‌سازی کرده‌اند.

همچنین این در حالی است که با توجه به افزایش شمار خودروهای ناقص کف پارکینگ خودروسازان به خاطر کسری قطعات که ناشی از عدم تخصیص ارز به صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی رخ داده است، و موجب شده تا هم اکنون  ۴۵ هزار دستگاه برای هردو خودروساز در کف پارکینگ خودروسازان باقی مانده تا قطعات مورد نیاز رسده و تکمیل و تجاری‌سازی شوند.

از طرف دیگر چندی پیش، در پی انتشار تصاویری از پارکینگ ایران‌خودرو در شبکه‌های اجتماعی، مدیرعامل این خودروسازی از در دستور کار قرار گرفتن، ۳۵ هزار دستگاه از خودروهای دارای کسری با حمایت وزارت صمت، گمرک و همکاری زنجیره تامین در زمان تعطیلات تابستانی این خودروسازی خبر داده بود.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar