رکوردزنی و افزایش فروش محصولات ایران خودرو

سه شنبه 4 تیر 98 ساعت 13:38
رکوردزنی و افزایش فروش محصولات ایران خودرو

در اردیبهشت ماه امسال، ایران ‌خودرو تقریباً تنها نیمی از تولیدات خود را به فروش رسانده بود، ولی در خرداد ماه این رقم افزایش یافته و ایران ‌خودرو توانسته بیش از ۹۸ درصد تولید خود را به فروش برساند که از ابتدای سال جاری بی‌سابقه بوده است. گروه ایران ‌خودرو در پایان خرداد ماه سال جاری ۴۸ هزار و ۹۰۰ خودروی دپوشده در پارکینگ داشته است.

تازه‌ترین گزارش عملکرد ماهانه ایران ‌خودرو که بر روی سایت کدال قرار گرفت، حاکی از آمارهای جدیدی از شرایط این خودروساز کشور در خرداد ماه امسال است.

ایران ‌خودرو در دوره یک‌ ماهه منتهی به خرداد ماه امسال از محل فروش محصولاتش بیش از هزار میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به ماه پیش افزایش چشم‌گیری داشته است.

میزان تولید ایران‌ خودرو در خرداد ماه امسال نسبت به خرداد ماه سال اخیر با کاهش همراه بوده است. تولید محصولات ایران ‌خودرو در خرداد ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال پیش با کاهش ۲۶ درصدی رو به رو شده و از تولید ۳۶ هزار دستگاه به حدود ۲۷ هزار دستگاه رسیده است.

به همین ترتیب میزان فروش محصولات ایران ‌خودرو هم در خرداد امسال نسبت به سال اخیر کاهش داشته است. فروش ایران ‌خودرو در خرداد ماه سال اخیر بیش از ۴۲ هزار خودرو بوده در حالی که این مقدار در خرداد ماه امسال به ۲۶ هزار خودرو رسیده است.

این خودروساز با میانگین ۸۶۸ دستگاه تولید روزانه در خرداد ماه سال جاری ۲۶ هزار و ۹۰۹ دستگاه خودرو تولید کرده که بخش اعظم تولیدش مربوط به گروه پژو بوده است.

در اردیبهشت ماه امسال، ایران ‌خودرو تقریباً تنها نیمی از تولیدات خود را به فروش رسانده بود، ولی در خرداد ماه این رقم افزایش یافته و ایران ‌خودرو توانسته تقریباً ۱۰۰ تولید خود را به فروش برساند. این گروه خودورساز از تعداد ۲۶ هزار و ۹۰۰ دستگاه تولیدات خود، معادل ۲۶ هزار  و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو را به فروش رسانده است و بقیه خودروها به مابقی خودروهای موجود در پارکینگ این شرکت اضافه شده است.

با توجه گزارش‌های ماهانه، گروه ایران‌ خودرو در پایان خرداد ماه سال جاری ۴۸ هزار و ۹۰۰ خودروی دپوشده در پارکینگ داشته است.

میزان تولید و فروش محصولات ایران‌ خودرو در خرداد ماه امسال نسبت به ماه قبل به ترتیب ۰٫۱ و ۹۰ درصد افزایش داشته و از طرف دیگر، میزان درآمد حاصل از فروش محصولات با رشد ۷۷ درصدی همراه بوده است.

میزان درآمد حاصل از فروش محصولات ایران‌ خودرو با ۷۷ درصد رشد از ۶۶۳ میلیارد تومان در اردیبهشت ماه امسال به بیش از ۱٫۱ میلیارد تومان در خرداد ماه رسیده است.

ایران ‌خودرو در سه‌ماهه نخست سال جاری نزدیک به ۷۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده و در طول همین دوره ۵۱ هزار و ۸۶۵ دستگاه از محصولاتش را در مجموع معادل ۲٫۳ هزار میلیارد تومان به فروش رسانده است.

تجارت نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar