خرید و فروش خودروهای پلاک عبور موقت ممنوع است

دوشنبه 27 مرداد 99 ساعت 12:27
خرید و فروش خودروهای پلاک عبور موقت ممنوع است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: خرید و فروش خودروها با پلاک عبور موقت ممنوع است.

مرتضی ممیزی اظهار کرد: بر اساس اخبار واصله در روزهای گذشته بعضی افراد سودجو با ورود خودروهای پلاک عبور موقت به استان نسبت به خرید و فروش آن‌ها اقدام می‌کنند. با توجه به اینکه این‌گونه خودروها به طور کاملا موقت به کشور وارد شده و هیچ‌گونه امکان و قابلیت اخذ سند و پلاک ملی را به خاطر عدم واریز حقوق گمرگی ندارد، پس خرید و فروش آن‌ هم غیر قانونی است.

وی افزود: این خودروها پس از انقضای مهلت قانونی باید از کشور خارج شوند، که در غیر این صورت به‌عنوان خودروی قاچاق توقیف شده و علاوه‌بر ضبط خودرو به نفع دولت، صاحب آن به مجازات تخلف قاچاق (یک تا سه برابر ارزش خودرو) محکوم خواهد شد.

این مسئول از تشکیل پرونده در تعزیرات حکومتی استان زنجان در ارتباط با خودروهای عبور موقت خبر داد و گفت: چندین فقره پرونده هم در این راستا در شعب تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده است. از همینرو  به هم استانی‌ها هشدار داده می‌شود تا از خرید اینگونه خودروها اکیدا خودداری کنند.

ممیزی با ذکر اینکه برای مبارزه با قاچاق کالا، اقدامات هوشمندانه و همه‌جانبه همه دستگاه‌های اجرایی نیاز است، گفت: قاچاق کالا، پدیده‌ای وسیع و گسترده است که برای مبارزه با این پدیده، باید از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی به خصوص رسانه‌ها استفاده کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان، یادآوری کرد: به خاطر تاثیر منفی قاچاق در اقتصاد کشور، تعزیرات حکومتی به جدیت با قاچاقچیان برخورد می‌کند، به همین خاطر بیشترین محموله‌های قاچاق که در استان رسیدگی می‌شود، مربوط به قاچاق البسه، نفت‌گاز، سیگار و لوازم خانگی است.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar