تخصیص سهمیه بنزین ویژه معلولان

چهارشنبه 4 دی 98 ساعت 11:07
تخصیص سهمیه بنزین ویژه معلولان

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با ذکر اینکه حدود ۳۰ هزار پلاک خودرو ویژه معلولان در کشور وجود دارد، از تصویب اختصاص سهیمه بنزین ویژه معلولان در وزارت کشور خبر داد.

محمد نفریه با ذکر اینکه روز جهانی معلولان همزمان با حضور رئیس جمهور در نشست با معلولان درخواستی نوشته شد تا سهمیه بنزین برای معلولان در نظر گرفته شود، گفت: رئیس جمهور هم دستور دادند تا نسبت به این مساله رسیدگی شود. به دنبال این دستور، در وزارت کشور هم کارگروهی تشکیل شد و این کارگروه در قالب بند ۸، تصویب کرد که برای معلولان سهمیه بنزین در نظر گرفته شود.

وی افزود: این موضوع به وزارت نفت ابلاغ می‌شود تا برای کلیه خودروهای دارای پلاک ویژه معلولان و جانبازان سهمیه بنزین علاوه بر سهمیه عادی در نظر گرفته شود. این موضوع تصویب شده و ما هم پیگیر آن خواهیم بود. نحوه اعطای این سهمیه هم به طوری خواهد بود که در کارت سوخت آنها شارژ خواهد شد.

معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه البته احتیاج به سهیمه بنزین معلولان فقط مختص افرادی که پلاک ویژه دارند، نیست، اظهار کرد: خیلی از معلولان نیز هستند که کارت سوخت ندارند، برای مثال موتورهای سه چرخ یا خانواده‌هایی که پلاک ویژه ندارند از جمله این گروه‌ها هستند، اما برای اقدامات درمانی و اشتغالشان نیازمند این سهمیه هستند. این وسایل نقلیه به مثابه پای این معلولان و وسیله کمکی برای رفت و آمد آنهاست.

نفریه تصریح کرد: با توجه به اینکه وسایل حمل و نقل عمومی شهرها هم مناسب سازی نشده است به نظر می‌رسد تخصیص این سهمیه برای معلولان ضروری باشد. از سوی دیگر در حال پیگیری این موضوع در مورد مراکز روزانه هستیم. بیش از ۵۰ هزار نفر از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند که سرویس‌های ایاب و ذهاب برایشان در نظر گرفته شده است و نیاز به سهمیه دارند. از طرف دیگر طرح دیگری به نام مراقبین معلولان در خانواده هم وجود دارد که یک مراقب گاهی تا ۶ منزل را در طول یک سر می‌زند و به کارهای روزانه آنها رسیدگی می‌کند که برای این طرح نیز باید سهمیهای در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: ما همه این موارد را پیگیری خواهیم کرد، اما با این حال در مرحله اول تخصیص این سهمیه به تصویب رسیده که خبر خوبی برای معلولان است. حدود ۳۰ هزار نفر در کشور هم دارای پلاک ویژه معلولان هستند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar