آخرین جزئیات تعویض رایگان مخازن گاز تاکسی‌ ها

بروزرسانی در: یکشنبه 14 آبان 02 ساعت 15:37
آخرین جزئیات تعویض رایگان مخازن گاز تاکسی‌ ها

بروزرسانی ۱۴ آبان ۱۴۰۲: رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور از آخرین جزئیات تعویض رایگان مخازن سوخت سی ان جی تاکسی‌ها خبر داد.

محسن جوهری رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور در خصوص اخرین وضعیت تعویض رایگان مخازن تاکسی ها  گفت:ما منتظر سازمان برنامه و بودجه هستیم که منابع مالی را به ما تخصیص دهند.

به گفته او،میزان منابع که باید  تخصیص یابد به میزان تاکسی ها است،به طور کلی باید یک مبلغ به صورت الحساب تخصیص دهند تا کار تعویض آغاز شود.

جوهری در پاسخ به این سوال که آیا تعویض مخازن قبل سال انجام خواهد شد گفت: این طرح باید قبل سال ۱۴۰۲ انجام شود ما تمام تلاشمان این است که پروژه هرچه سریعتر انجام شود

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور  گفت: باتوجه به اتفاقات که در جایگاه ها به دلیل فرسودگی مخازن در حال انجام است این طرح تعویض رایگان مخازن تاکسی باید تسریع شود،چرا ریسک انفجار در جایگاه ها افزایش یافته است.

او ادامه داد: ما در خواست داشتیم که خودروهای شخصی هم در این طرح تعویض رایگان مخازن قرار گیرند که متاسفانه در این مرحله قرار نگرفته اند و امیدواریم در ویرایش مصوبه هیئت وزیران این طرح قرار گیرد.

او گفت: باتوجه به قیمت بالای مخازن مردم توان تعویض مخازن را ندارند و اگر ما می‌خواهیم ارتقا ایمنی خودروهای دوگانه سوز انجام شود باید دولت ما را همراهی کند.

بروزرسانی ۲۰ مهر ۱۴۰۲: رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور گفت: طبق آخرین ویرایش مصوبه شورای اقتصاد مقرر شد مخازن گاز تاکسی‌های دوگانه سوز رایگان تعویض شود.

«محسن جوهری» روز پنجشنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: با توجه به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بویژه تاکسی ها و اتفاقاتی که در این حوزه رخ داده طبق ویرایش آخرین نسخه از مصوبه شورای اقتصاد مقرر شد تا مخازن تاکسی ها رایگان تعویض شود.

جوهری خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی هایی توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی انجام شده تا تاکسی ها با مراجعه به مراکز معاینه فنی و ارجاع به آزمایشگاه های آزمون مخازن سی ان جی (CNG) برای نوسازی اقدام کنند.

وی با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد بیان داشت: با توجه به ماده ۱۲رفع موانع تولید مشکلی در بودجه اجرای این طرح وجود ندارد.

جوهری تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان توسعه‌ای در حوزه جایگاه CNG انجام نشده بود که دولت مصوباتی درخصوص احداث جایگاه انجام داده و سرمایه گذاران می‌توانند در این حوزه ورود یابند.

وی با تاکید بر فواید همگانی شدن خودروهای دوگانه سوز بر اقتصاد و کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: با توجه به ناترازی در حوزه تولید ومصرف بنزین و تولید برای هشت میلیون خودرو گاز سوز، در حال حاضر از نصف این ظرفیت یعنی چهارمیلیون خودرو استفاده می کنند.

جوهری اظهار امیدواری کرد، با توجه به مهلت چهارساله استفاده رایگان از دوگانه سوز کردن خودروها و تعویض رایگان مخازن تاکسی ها، از سال آینده شرایط برای دوگانه سوز کردن همه خودروها فراهم شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar